مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس از ذخیره بیش از ۲۰ هزارتن کود شیمیایی برای تامین نیازهای کشاورزان به این نهاده در هنگام کشت بهاره استان خبر داد.

حمید ابراهیمی‌زاده گفت: هیچ مشکلی در تأمین کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان فارس وجود ندارد و این نهاده پایه به میزان کافی با ارزش ریالی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال در انبارهای سازمانی ذخیره شده است.

او گفت: توزیع کودشیمیایی بین شهرستان‌های فارس، آغاز شده است و میزان ذخیره کودشیمیایی به لحاظ کمی با افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته روبرو بوده است.

به گفته ابراهیمی‌زاده امسال نزدیک به ۲۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شد که نسبت به سال قبل شاهد افزایش حدود ۲۵۰۰۰ تن بوده است و روند افزایشی مذکور تا تکمیل سهمیه تخصیصی برای کشت پائیزه و در ادامه کشت‌های بهاره استان تداوم خواهد داشت.

او گفت: توزیع کودهای شیمیایی توسط بیش از ۴۰۰ کارگزار فعال در نقاط مختلف استان انجام می‌شود و با توجه به مهیا بودن شرایط، از کارگزاران توزیع در سراسر استان می‌خواهیم نسبت به خرید سهمیه تخصیصی خود اقدام کنند تا در اولین فرصت ممکن در اختیار آنها برای توزیع بین کشاورزان تحت پوشش قرار گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار