مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: همگام نبودن علم و فناوری با صنعت عامل اصلی رکود جایگاه کشور در دنیا می باشد.

حجت الاسلام محمد مختارزاده مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی دراختتامیه چهارمین جشنواره حرکت که در دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد؛ گفت: لازمه رسیدن به پیشرفت وفناوری و ارتقاء جایگاه علمی و صنعتی کشور در دنیا ، همگام کردن علم و فناوری با صنعت می باشد که در غیر این صورتجزء اولین هستیم که در جایی به ایستایی خواهیم رسید و افول خواهیم کرد که باید مانع این امر شویم.

به گفته حجت الاسلام مختارزاده برای رسیدن به این هدف باید از محصولات و تولیدات داخلی حمایت کنیم و ارزش و قدردانشگاهیان و جوانان را با حمایت و کاهش مشکلات پیش روی آن ها بدانیم و مسئولان نیز باید با عوامل  ناامیدی جوانان وپژوهشگران مقابله کند.

وی ضمن گلایه از عدم حضور مسئولان عالی استان در چهارمین جشنواره حرکت اظهار کرد: متاسفانه بها ندادن به علم وپژوهش بزرگترین مشکل کشور و استان می باشد و مسئولان باید در این مراسم حضور پیدا می کردند تا دانشگاه فنی را باصنعت و کارخانجات پیوند دهند.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی،  تبعیت کردن از آموزه های اسلامو ائمه اطهار ( ع) را از مهمترین عوامل پیشگیری از گرایش به ایستایی و سکون عنوان کرد و می گوید: آموزه هایاسلام و ائمه اطهار(ع)  ماندگار است و با تلفیق کردن تمام علوم و فنون خود با این آموزه ها می توانیم به راحتی برایپیشرفت گام برداریم.

حجت الاسلام مختارزاده در بخش دیگر سخنان خود، زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت را  محور اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: تمام فعالیت ها در همه عرصه ها حول همین محور انجام می شود و اگر در موردعرصه های صنعتی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی مطالبی گفته می شود بدون شک این مطالب با مهدویت سنخیت دارد و باانجام تمام فعالیت ها تلاش می کنیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

 او در ادامه با بیان اینکه مام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب و نخستین گام های این نهضت تلاش کرد جهاد، سرزندگی، رفاه دنیوی و مسائل اخروی را در جامعه بشریت و مردم این کشور جاری سازد؛ گفت: ما نیز باید بتوانیم محوریت ظهور راترسیم کنیم و اختتامیه این جشنواره هم در زمینه این محوریت قرار دارد زیرا هر چقدر در علم و فناوری، سیاست، اقتصادو قدرت نظامی پیشرفت کنیم زمینه  ظهور امام زمان(عج) را بهتر فراهم خواهیم کرد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در خاتمه گفت:با همین حرکت هایدانشگاهی و تلاش های دانشجویی پیشرفت در تمامی عرصه ها و صنعت به وجود می آید و همین حرکت ها زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) و تشکیل حکومت عدالت محور منجی عالم بشریت می باشد و ایشان ظهور نمی کند مگر اینکه ما به تمام علوم و فنون دست یابیم و با همکاری شما جوانان به اوج قله های علم و پشیرفت در تمام عرصه ها برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.