مهندسان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا اعلام کردند که عملیات پروازی این هلیکوپتر تا ماه سپتامبر تمدید شده است.

جو مریخ بسیار نازکتر از زمین است، مهندسان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) مطمئن نبودند که آیا می‌توانند ماشینی بسازند که بتواند بر روی سیاره سرخ بالا برود، چه رسد به ایجاد ماشینی که بتواند به طور قابل اعتماد پرواز کند. اما Ingenuity با داشتن تیغه‌های بلند و سریع چرخش خود فراتر از انتظارات بوده و طی چندین پرواز در مسافت‌های طولانی پرواز کرد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ این هلیکوپتر ۱۹ اینچی پس از اولین پرواز خود، ۲۰ بار دیگر نیز به فضا رفت و در یک سفر مسافت ۶۲۵ متری را طی کرده، به ارتفاع ۱۲ متری رسیده است.

با توجه به اینکه Ingenuity هیچ نشانه‌ای از کاهش مکانیکی نشان نمی‌دهد، JPL به تازگی اعلام کرده که عملیات پروازی این هلیکوپتر تا ماه سپتامبر تمدید می‌کند.

اخیراً JPL تنظیمات متعددی را در نرم افزار پرواز Ingenuity انجام داده که اکنون به آن امکان می‌دهد بالاتر پرواز کند JPL گفت که ارتقاء نرم افزار‌های آینده می‌تواند شامل افزودن نقشه‌های ارتفاعی زمین به فیلتر ناوبری و قابلیت جلوگیری از فرود، خطر باشد. در ماه‌های آینده، هواپیما با استفاده از دوربین درونی خود برای شناسایی مناطق مورد علاقه‌ای که مریخ‌نورد Perseverance ناسا می‌تواند در جستجوی شواهدی از حیات میکروبی گذشته در این سیاره دور کاوش کند، به دلتای رودخانه باستانی در دهانه Jezero خواهد رفت.

 هلیکوپتر Ingenuity

مهندسان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا گفتند: "دلتای بادبزنی شکل با عرض چندین مایل و توسط یک رودخانه باستانی شکل گرفته، بیش از ۴۰ متر بالاتر از کف دهانه قرار دارد. " این دلتا پر از صخره‌های دندانه دار، سطوح زاویه دار، تخته سنگ‌های بیرون زده و جیب‌های پر از شن است که می‌تواند یک مریخ نورد را در مسیر خود متوقف کند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار