کاهش محدودیت‌های کرونایی به رغم شیوع سویه اومیکرون در کره جنوبی باعث شده این کشور بالاترین میزان ابتلای روزانه از زمان آغاز کرونا را ثبت کند.

در حالی که کاهش محدودیت‌های کرونایی به رغم شیوع سویه اومیکرون در کره جنوبی همچنان ادامه دارد، مقامات بهداشت و درمان این کشور روز چهارشنبه از ثبت بیش از ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند که رکوردی جدید در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ هزار و ۷۴۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شد که بالاترین آمار روزانه مبتلایان در این کشور از آغاز همه گیری تلقی می‌شود.

سون یانگ رائه، یک مسئول باندپایه وزارت بهداشت کره کنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این افزایش شمار مبتلایان «آخرین چالش بزرگ» پیش روی کشور است.

او با بیان اینکه دولت کره جنوبی انتظار داشت تعداد موارد ابتلا محدوده باشد، افزود: «کشور اکنون نزدیک به پیک موج اومیکرون است. اگر از این بحران عبور کنیم به بازگشت به شرایط عادی نزدیکتر خواهیم شد.»

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، کره جنوبی با ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۷۸ مورد ابتلا، در صدر رده بندی جهانی موارد ابتلا در هفت روز گذشته، قرار دارد و پس از آن، ویتنام با ۱ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۳۸۰ مورد در جایگاه دوم است. بیشتر جمعیت واجد شرایط کره جنوبی واکسینه شده و دوز تقویتی دریافت کرده اند. 

کره جنوبی تحت فشار مشاغل کوچک و کارگران مستقل که می‌گویند محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در دو سال گذشته، مشاغل آن‌ها را به لبه پرتگاه کشانده است، به کاهش محدودیت‌های کرونایی ادامه می‌دهد. دولت این جمعه تصمیم می‌گیرد که آیا دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری کنونی را کاهش می‌دهد یا حفظ می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه راست میگید درصد واکسن‌شان را هم بگید
آخرین اخبار