مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری همدان گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۲۰ طرح تصویب شده از محل بند الف تبصره ۱۸ استان پرداخت شده است.

سید محمود عسگریان در جلسه کمیته استانی تسهیلات گفت: ۱۰ بانک عامل خصوصی و دولتی در استان عاملیت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را بر عهده دارند که این تسهیلات به طرح‌هایی در زمینه صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی، مسکن، راهداری، ارتباطات و تعاون تعلق گرفته است.

او گفت:تعدادی از طرح‌های بند الف تبصره ۱۸ به تصویب نهایی نرسیده است و بانک‌ها مکلف شدند که تسهیلات مورد تقاضای مردم را به طور جد پیگیری کنند و تا پایان سال و یا حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده تسهیلات به تصویب نهایی برسد و پرداخت شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری همدان گفت: میزان نرخ سود تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بر اساس قرارداد عاملیت تعیین می‌شود.

عسگریان گفت: ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید به تحقق نرخ رشد و صادرات محور کردن تولیدات استان کمک شایانی می‌کند و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با حفظ سرمایه‌های استان برنامه ریزی‌های مناسبی برای آینده داشته باشیم.

به گفته او ارتباط مستمر بین بانک، دستگاه اجرایی و متقاضیان عامل مهمی در رفع مسایل و مشکلات و تسریع روند بررسی و تصویب نهایی طرح‌ها است که در توزیع اعتبارات و اختصاص طرح‌ها علاوه بر توجه به موضوع اشتغال و تولید، مساله محرومیت زدایی در این زمینه نیز مد نظر قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تبصره ۱۸ قانون بودجه، نقش کلیدی در حوزه اشتغال آفرینی دارد و اعتبارات استانی آن نیز در راستای تقویت کارآفرینی تعیین و پرداخت می‌شود.

بند الف تبصره ۱۸  به منظور واگذاری اعتبارات به منظور اعطای تسهیلات تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار