استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان استان برای کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ تلاش کنند.

غلامعلی حیدری در نشست مشترک ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری و کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: در صورت موفقیت هدف مهم کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان به‌صورت ویژه تجلیل خواهند شد.

فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران استان به منظور فرهنگ‌سازی برای ارتقای استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسواران برنامه‌ریزی و تلاش و رسانه‌های گروهی استان برای راه‌اندازی پویش مردمی در این مسیر اقدام کنند.

با افزایش واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا و ارتقای ایمنی جامعه در برابر بیماری کووید ۱۹، حجم سفر‌ها در کشور و استان همزمان با نوروز ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تحقق طرح «مسیر سبز _ ایران پاک» اهتمام جدی داشته باشند.

مانور مشترک ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر و کارگروه مقابله با تصادفات جاده‌ای و کنترل ترافیک روز پنجشنبه در نقاط مختلف استان و شهرکرد برگزار شود.

اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌های استان خط‌کشی و روشنایی معابر به‌ویژه در جاده‌های ترانزیتی و خیابان‌های اصلی را در دستور کار قرار دهند.

مراکز خدمات‌رسان، امدادی و جاده‌ای برای کاهش سرعت خودرو‌های مسافران نوروزی به پلیس استان کمک کنند و در این راستا کنترل الکترونیکی محور‌های ارتباطی از طریق دوربین‌های مداربسته تقویت شود.

در تعطیلات نوروزی  تعداد آمبولانس‌ها و شیفت پزشکان متخصص افزایش یابد.

در نیمه نخست فروردین‌ماه سال آینده حضور مدیران در محل کار، فعال بودن دستگاه‌های خودپرداز بانکی، بازدید از مراکز اقامتی و شیفت‌بندی بیمه‌ها و دادگستری مورد توجه باشد.


بیشتر بخوانید


ورودی و خیابان‌های تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان به‌مناسبت نوروز پاک‌سازی و تمیز شود تا بتوان میزبانی مطلوب از مسافران نوروزی داشت.

در این مدت پلیس به صورت آشکار در محور‌های مواصلاتی حضور دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار