تقاطع غیر همسطح سردارسپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در اراک به بهره برداری رسید.

تقاطع غیر همسطح سردار سردار مقاومت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در اراک به بهره برداری رسید.

کریمی شهردار اراک گفت: این تقاطع به طول یک کیلومتر، عرض بیشتر از ۲۵ متر در مساحت ۱۱ هکتار اجرا شده و برای احداث و بهره برداری آن ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طبق گفته کریمی با بهره برداری از تقاطع غیر همسطح سردار مقاومت تردد و ترافیک مسیر شرق به غرب بلوار شهید آنجفی و دسترسی به خیابان قائم مقام و میدان امام حسین تسهیل خواهد شد.

اجرای طرح تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت اراک از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و این تقاطع به دلیل واقع شدن در مسیر خیابان قائم مقام فراهانی که یکی از پرترددترین خیابان‌های کلان شهر اراک است، به عنوان یک گره ترافیکی محسوب شده و غیرهمسطح‌سازی میدان این گره را باز می‌کند.

قرارگاه خاتم الانبیاء که سال‌های گذشته هم چندین طرح عمرانی بزرگ را که در کاهش ترافیک شهر نقش داشته پیمانکار طرح تقاطع غیر هم سطح سردار مقاومت کلانشهر اراک است که علاوه بر این طرح اجرای چند طرح عمرانی شهری دیگر در این کلانشهر را به عهده دارد.

با بهره برداری از تقاطع غیر همسطح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن رفع گره‌های ترافیکی تردد در مسیر بلوار شهید آنجفی و خیابان قائم مقام تسهیل و تسریع می‌شود.

آیت الله دری نماینده، ولی فقیه در استان در این مراسم تلاش برای عمران و آبادانی شهر استان و کشور را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت دستگاه‌های خدماتی و عمرانی باید با هم افزایی و تعامل در کنار مردم برای آبادانی و توسعه متوازن شهر تلاش کنند.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم با اشاره به تامین اعتبار برخی پروژ‌های عمرانی بزرگ و زمان بر استان گفت: با هماهنگی صورت گرفته با وزیر کشور ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر اراک و شهر ساوه افزوده خواهد شد.

آصفری نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان هم از اعطای اختیارات و اعتبارات مطلوب به شهرداری‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اعطای قیر رایگان به شهرداری هم در سال ۱۴۰۱ مصوب شده که نقش سازنده‌ای در توسعه و عمران و آبادانی شهر‌ها خواهد داشت.

میرنظامی رئیس شورای اسلامی شهر اراک هم از عزم شورا و شهرداری اراک برای بهبود امکانات زیر بنایی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بهبود ترافیک خبر داد و گفت: در بهار سال ۱۴۰۱ طرح تقاطع غیر همسطح شهید صیدی هم به بهره برداری خواهد رسید.

در این مراسم ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید هم به ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اراک اضافه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.