مدیر کل شیلات خوزستان گفت: استان خوزستان جزو استان‌هایی است که بیشترین میانگین مصرف آبزیان را دارد و این میانگین در شهرستان‌ها متفاوت است.

فتح اله ابوعلی می‌گوید: ماهی به عنوان یکی از سالم‌ترین غذا‌های انسان و منابع با ارزش، تامین پروتئین انسانی محسوب می‌شود و در کشور ما نیز به ویژه استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید و مصرف آبزیان وجود دارد.

او اهداف برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ استفاده صحیح از منابع با ارزش پروتینی و غذای سالم و آشنایی مردم با انواع دستورالعمل‌های پخت آبزیان مطرح کرد.

آقای ابوعلی در ادامه ایجاد فرهنگ مصرف برخی آبزیان که در یک شهرستان امکان پرورش آن‌ها وجود ندارد را از دیگر اهداف جشنواره خواند.

به گفته مدیر کل شیلات خوزستان در این منطقه ماهیان گرمابی پرورش داده نمی‌شوند و باید به این شیوه از ظرفیت سایر مناطق که این ماهیان تولید می‌شوند استفاده نماییم.

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود این جشنواره‌ها در سایر شهر‌ها نیز تداوم داشته باشد و موجب افزایش سرانه مصرف آبزیان در سطح استان شود.

در پایان جشنواره به منظور ایجاد انگیزه، هیئت داوران به غذا‌های پخته شده امتیاز داده و به شرکت‌کنندگان برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.