در آستانه‌ی نیمه‌ی شعبان، صبح امروز مراسم جشن سالروز ولادت باسعادت امام عصر، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور جمعی از مدیران اجرایی و روحانیان گیلان در رشت برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مهدویت اندیشه‌ی پاک و زلالی ست که از نگاه شیعیان راه تعالی و کمال را برای جامعه‌ی بشری هموار و زمینه‌های رسیدن به ارزش‌های الهی را برای جویندگان راه حقیقت فراهم ساخته است.

به گفته آیت الله فلاحتی، بندگی و اخلاص از وجوه بارز شخصیتی منتظران واقعی است و زمانی که بندگی خداوند باریتعالی بر تمامی ساحات و لایه‌های زندگی بشر سایه افکند، زمینه‌های ظهور فراهم می‌آید و عدالت اجتماعی به معنای واقعی عینیت می‌یابد.

شرط پایبندی بر انتظار اصرار بر پاکی و خودساختگی است و بشر این روزگار برای رهایی از چنگال ظلم، انحراف و دنیازدگی چاره ایی جز تمسک به فرهنگ ناب مهدوی ندارد و این مهم اولویتی ست که در فلسفه‌ی تشیع به نحوی شایسته و بایسته مد نظر قرار گرفته است.

استاندار گیلان نیز در این مراسم، ایران اسلامی را مرکز ثقل تفکر مهدوی توصیف کرد و گفت: اصرار بر عدالت مداری، تظلم خواهی، استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفان از آرمان‌های والای انقلابی ست که در بستر تاسی از فرهنگ مهدوی تبلور یافته و اندیشه‌های ناب خمینی کبیر را در فرهنگی اصیل و درس آموز از ایرانیان ولایتمدار تلفیق نموده است.

به گفته اسدالله عباسی، امروز تلاش خالصانه برای خدمت صادقانه به مردمی که تمامی هستی خویش را در راه تبلور آرمان‌های برگرفته از مکتب اهل بیت در طبق اخلاص گذاشته اند، اولویتی مهم و اساسی ست و تمامی مدیران اجرایی و مسئولان حاکمیتی استان باید این الگو را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود در راه خدمت به جامعه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی، مسئول ستاد اقامه‌ی نماز گیلان نیز در سخنانی به تشریح جلوه‌هایی از تاریخ مهدویت و اهمیت آن در عصر حاضر پرداخت و گفت: امروز به اقتضاء شرایط و تهدیدات، اولویت ترویج فرهنگ مهدویت از دیگر احکام دین بیشتر است و با بهره گیری از ذخایر عظیم موجود در این فرهنگ ناب شیعی ست که می‌توان بر هجمه‌های توفنده‌ی مستکبران عالم چیره شد و از هویت دینی و ملی این مرز و بوم دفاع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.