فرماندار نطنز از ورود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ذستی نسبت به صدور مجوز در «دارهند» نطنز خبر داد.

محمد ظریفی گفت: با وزیر میراث فرهنگی دیداری داشتم. در این دیدار، موضوع‌های مختلف و مرتبط با حوزه میراث و گردشگری شهرستان نطنز از جمله لزوم تهیه نقشه جامع گردشگری این شهرستان، مشکلات گردشگری و خدماتی آقاعلی عباس (ع) بادرود و مسائل ثبت جهانی روستای ابیانه مباحثی مطرح شد.

فرماندار شهرستان نطنز گفت: دو طرح ویژه فرهنگی گردشگری شورای شهر نطنز به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه و مورد استقبال وی قرار گرفت تا ثبت ملی شود.

او می‌گوید: نکته جالب و شایسته این دیدار، همراهی، همدلی و وفاق مسئولان شهرستان نطنز در جلسه و در موضوعات مختلف بود که مورد اشاره و تحسین وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت.

به گفته فرماندار شهرستان نطنز، ذوب فلز شش هزار ساله در روستای اریسمان از جذابیت باستانی و میراثی این شهرستان هستند. قلعه چهارهزار ساله ابیازن، مسجد جامع نطنز، امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود، روستای ابیانه و آثار ملی دیگر از دیگر آثار شاخص این شهرستان است.

او گفت: در هفته‌های گذشته مباحثی پیرامون دادن مجوز استخراج معادن در اطراف کوه‌چرخه مطرح شده بود که با اعتراض گسترده تشکل‌های مردم‌نهاد و مردم حامی محیط زیست و همچنین موضع‌گیری مسئولان همراه بود و بر این اساس وزیر میراث فرهنگی فوری دستور پیگیری پاسخ استعلامات را صادر کرد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: میراث فرهنگی ، تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.