حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

هشدار ایران به صهیونیست‌ها بر آمده از عقلانیت و قدرت است

امام جمعه موقت تهران گفت: رجال سیاسی تل‌آویو به هشدارها توجه کنند. اگر ذره‌ای از حدود خویش پا فراتر نهند، با خشم و قهر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره اقدام به برآمده از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: اگر آن‌ها ذره‌ای از حدود خویش پا فرانهند، قطعاً با خشم و قهر قهرمانان اسلام و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی روبرو خواهند بود.

سخنگوی سپاه پاسداران دیروز در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن گفت: اگر مقامات عراقی برای ریشه‌کن کردن بقیه پایگاه‌های صهیونیست‌ها اقدامی انجام ندهند، بدون شک ایران به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

به گفته سردار رمضان شریف، «سفیر ایران در عراق گفته است به اقلیم کردستان عراق بار‌ها در خصوص پایگاهی که هدف حمله سپاه قرار گرفت و نیز دو پایگاه دیگر هشدار داده شده بود. صهیونیست‌ها اعلام کردند پهپاد‌هایی که بر فراز پایگاهی در کرمانشاه ایران آمدند، از پایگاه‌هایشان در اربیل عراق به آنجا آمده بودند.»

بامداد یکشنبه ۲۲ اسفند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ۱۰ فروند موشک بالستیک از خانواده فتح یک مقر راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را منهدم کرد.

امروز غرب برای اوکراین اشک تمساح می‌ریزد/ از مصائب مردم مظلوم اوکراین متأسف هستیم و رنج می‌بریم

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوکراین گفت: ۸ سال تهاجم بر ملت یمن برای آن است که اجازه آزادی و اتخاذ تصمیم و ساخت نظام سیاسی مبتنی بر اندیشه و عقلانیت و ایمان را به آنان ندهند و این اراده مسلط جهان است.

به گفته امام جمعه موقت تهران، «امروز هم برای مردم مظلوم اوکراین که ما در مصائب آنان سخت اندوهگین هستیم و رنج می‌بریم و هرگز از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما اشکی که دنیای غرب برای مردم مظلوم اوکراین می‌ریزد اشک تمساح است و آن‌ها بودند که زمینه و شرایط فعلی را فراهم کردند و امروز هم از آن استقبال می‌کنند.»

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های ۶ اسفند گفت: مسئولان و رئیس جمهور موضع نظام را درباره شرایط اوکراین بیان کردند؛ سیاست کلان ما در مسائل مشابه آن است که همه کشور‌های درگیر را به گفت‌وگو و خویشتنداری دعوت می‌کنیم.

به گفته او، «آنچه رنج آور است نگرانی از کشته شدن بی‌گناهان فارغ از دین و مذهب آن‌هاست و از کشته شدن بی گناهان رنج می‌بریم؛ در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند.»

استانداردهای دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام سرکوب‌گرانه رژیم حجاز در اعدام دسته جمعی ده‌ها جوان آراسته به ایمان گفت: این روز‌ها برای حمایت از جنایت رژیم حجاز نخست وزیر انگلستان به آن کشور سفر کرد. واقعا باید از این نگاه‌های دوگانه چه کنیم؟ اگر شما واقعا برای حقوق بشر نگران هستید چرا بلافاصله پس از این جنایت هولناک به این کشور سفر می‌کنید تا با اعلام حمایت خویش نگرانی او را برطرف کنید.

به گفته او، «این استاندارد‌های دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه است. این اقدام‌ها مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر و اقدامات عصر جاهلیت است، چنین اقدام‌ها در مغایرت با حقوق بین الملل اقدامی و مغایر با اصول انسانی و رویه‌های حقوقی پذیرفته شده در سطح جهان است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: آنان که دستشان به این خون‌های پاک و معصوم آلوده شده است بدانند این اقدامات سرکوبگرانه آتش خشم ملت اسلام را علیه رژیم حاکم در حجاز شعله ور می‌کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه هم امروز گفت: ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشور‌های غربی نسبت به حقوق بشر، خود را متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان می‌داند و ارتقای حقوق بشر مردم خود را علی‌رغم تحمیل اقدامات قهرآمیز یکجانبه آمریکا، با جدیت ادامه خواهد داد.

راهبرد ایران برگشت ملت مظلوم فلسطین به سرزمین های اشغالی است

امام جمعه موقت تهران گفت: جمهوری اسلامی برای آحاد بشر احترام قائل است. راهبرد رهبر انقلاب اسلامی حتی در مورد سرزمین‌های فلسطین و اشغالی این است که می‌فرمایند آنان که از خارج آمدند، برگردند.

به گفته او، «مردم فلسطین، مسلمان، مسیحی و یهودی در کنار هم باید یک نظام سیاسی مبتنی بر آرای عمومی را شکل دهند این یعنی احترام به حقوق انسان است این برآمده از نگاه امام علی (ع) است این نگاه اسلام به انسان است.»

مسئولان و کارگزاران سال ۱۴۰۱ را سال احترام به حقوق مردم قرار دهند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: مسئولان و کارگزاران و مدیران سال ۱۴۰۱ را سال احترام به حقوق مردم قرار دهند. ادب در برابر مردم و احترام به کسانی که به ما مراجعه می‌کنند و گرامی‌داشتن شخصیت باید مورد توجه باشد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ۲۴ اسفند در جلسه‌ای با تعدادی از خودروسازان داخلی گفت: اگر خودروسازان مردم را راضی نکنند، رقبای جدیدی در داخل برای آنها ایجاد می‌کنیم و اگر مجبور شویم به واردات فکر می کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور به تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص عدم همکاری با ستاد تنظیم بازار هشدار داد. مخبر گفته بود، «براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه‌ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.»

امام جمعه موقت تهران گفت: ما در عصر انتظار هستیم و عصر ظهور عصر احترام به انسان‌هاست، حکومت جهانی امام عصر (عج) راه را برای تعالی آحاد بشر فراهم می‌کند. منتظران آن حضرت باید سطح عقلانیت و اندیشه و گفتگوی مبتنی بر دانش را ارتقا بخشند. جهاد تبیین حرکت عالمانه عقلانی مبتنی بر تفکر و دانش برای تعالی و تکامل جامعه بشری در پرتو تبیین حق و باطل است.

به گفته حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، «امروز باید ایران پیشتاز عرصه علم و دانش باشد و باید قله‌های دانش را برای ساختن آینده‌ای آراسته به نور علم و معرفت فتح کرد و جامعه در انتظار امام عصر از بالاترین شتاب برای دستیابی به قله‌های علم و دانش بهره‌مند است.»

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: عصر امام عصر عصر مبارزه با ظلم و بیداد است اگر منتظر مقدم آن امام عدالت‌گستر هستیم باید در خانه و خانواده و محل کسب و اداره خود با ظلم مبارزه کنیم و نباید اجازه دهیم بر دیگران ظلم شود و نباید بر کسی کمترین ظلم را بنماییم و باید به عقلانیت و دانش و عدالت آراسته باشیم.»

نظام جمهوری اسلامی با قدرت برابر هر ظلم و ستم مبارزه خواهد کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی با قدرت برابر هر ظلم و ستم و در اندازه ظرفیت خویش و در حدود مسئولیتی که بر عهده دارد مبارزه خواهد کرد یکی از دلایل اقتدار امروز ما حرکت در این مسیر است. 

به گفته او، «این اهتمام نسبت به مظلومین و دفاع از حقوق ستمدیدگان است که راه را برای خلق این قدرت سیاسی هموار کرده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اسراییل میاد تو کشور ما پهباد ها نابود می کنه ما می ریم یه کشور دیگه دو تا ساختمان نابود می کنیم بعدش میگیم این هست قدرت واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
چرا هشدار وتذکر شما کارخودتون رو انجام بدید کاذ از هشدار وتذکر گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
دیگر هشدار بس است باید این تروریست های اسراییلی را خاکستر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی عوامل داخلی نابود نشدن؟
آخرین اخبار