مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۳۰۰ هزار تن برنج از ابتدای امسال تاکنون از طریق مرزهای استان وارد کشور شده و این ظرفیت در سال آینده به بیش از ۴۰۰ هزار تن می‌رسد که اقدام بسیار خوبی در تامین برنج مورد نیاز کشور خواهد بود.

مجتبی شجاعی  گفت:تامین میوه شب عید مردم استان و توزیع ۴۵۰ تن میوه شب عید شامل ۲۵۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب در مراکز عرضه تعیین شده و از سوی سازمان تعاون روستایی در سراسر استان آغاز شده است.

شجاعی گفت: با هدف ایجاد و حفظ آرامش و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی از جمله مرغ، گوشت، تخم مرغ، میوه، نان، روغن، برنج و غیره در سطح استان طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و شب عید با حضور بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، دادستانی و بسیج در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کنترل بازار و تثبیت قیمتها در سطح استان ۴۰ تیم با همکاری نیروهای داوطلب بسیجی سازماندهی شده و بازرسان دستگاه‌های متولی تا پانزدهم فروردین سال آینده نسبت به بازرسی و نظارت بر نحوه توزیع و تثبیت قیمت کالاهای اساسی اقدام می کنند.

او گفت: از دیگر اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در زمینه تنظیم بازار ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انبارهای گمرک زاهدان و گمرک چابهار با دستور معاون اول رییس جمهور به منظور تعادل بخشی بازار ایام پایانی سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

او گفت: از ابتدای امسال  تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان توسط اکیپهای بازرسی مشترک انجام گرفته و ۶ هزار و ۸۶۸ پرونده تخلف از واحدهای صنفی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

شجاعی می گوید: با هدف تامین کالاهای اساسی مردم در ایام پایانی سال و توزیع مناسب و عادلانه مایحتاج مورد نیاز مردم در شب عید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در راستای تامین و جذب سهمیه های اختصاص یافته به استان جلسات تشکیل و در این خصوص تصمیمات لازم برای مدیریت بازار توسط دستگاه‌های متولی اتخاذ شده است.

او گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری ۱۷ جلسه ستاد تنظیم بازار استان و ۶ جلسه کمیته اقدام مشترک در ذیل ستاد تنظیم بازار استان برگزار و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مدیریت بازار کالاهای مصرفی مردم در زمینه تامین و توزیع مناسب آن ها در سطح استان انجام گرفته است.

او گفت: با عنایت به مشکلات ایجاد شده در سال گذشته در زمینه تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم پیگیری لازم برای اختصاص سهمیه مرغ منجمد یارانه ای صورت گرفته و پس از جذب سهمیه اختصاص یافته توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به توزیع آن در مراکز عرضه تعیین شده اقدام شد و گوشت مرغ گرم کشتار روز نیز علاوه بر تولیدات داخلی استان از استان‌های معین و همجوار تامین و خوشبختانه با روند متعادلی با قیمت مصوب در حال عرضه در سطح استان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص تامین گوشت مرغ کشتار روز نیاز روزانه استان به گوشت مرغ ۲۵۰ تن بوده که تنها ۷۹ تن آن معادل ۳۰ درصد در استان تولید و ۱۸۰ تن باقی مانده آن از بیرون استان تامین می شود، بر این اساس در سال جاری با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد  طی یک دوره ۲ ساله با احداث ۴۳۰ واحد مرغداری با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۵۰ هزار نفر نیاز استان در زمینه گوشت مرغ مرتفع خواهد شد.

شجاعی گفت: در زمینه تولید و تامین گوشت قرمز استان و کشور استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۳ کشتارگاه صنعتی و حدود ۵۰ واحد بسته بندی و تعداد قابل توجه قرنطینه دامی در مرزها و همچنین واحدهای پرواربندی موجود ظرفیت بسیار مطلوبی در تامین گوشت مورد نیاز کشور تا سقف ۱۰۰هزار تن را دارد.

او گفت: در این خصوص هماهنگی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی به منظور تامین برخی از ذخایر استراتژیک گوشت کشور توسط استان صورت گرفته است.

او  از حمایت های ویژه استاندار و معاون اقتصادی استانداری و سپاه سیستان و بلوچستان و همکاری دادیار حقوق عامه، ادارات کل صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، تعاون روستایی، امور عشایری و غیره برای کنترل و تنظیم بازار و کمک به تامین نیازهای اساسی مردم قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار