این خودرو به صورت انحصاری به عنوان یک خودرو الکتریکی فروخته خواهد شد.

شرکت خودروسازی پورشه اعلام کرده که نسل بعدی خودروهای تولیدی، فقط برقی خواهد بود. این افشاگری در کنفرانس سالانه شرکت انجام شد که طی آن تولید پورشه ۹۱۱ هیبرید به عنوان یک مدل غیر PHEV تایید شد.

سومین خودروی برقی پورشه پس از تایکان و ماکان نسل جدید، ۷۱۸ دوگانه بدون آلایندگی، اولین خودرو‌ی این شرکت در پلتفرم پریمیوم الکتریکی خواهد بود. در کنار این موضوع شرکت PPE با شرکت آئودی در حال توسعه است، که قرار است خودرویی مشابه Q۶ E-Tron را به بازار عرضه کنند.

 علاوه بر این، شرکت Four Rings به دنبال تولید خودرو A۶ E-Tron بدون ICE است که قرار است در اوایل این هفته پیش نمایش داده شد.

برناماه پورشه برای توقف تولید خودروهای بنزینی مشخص است؛  این کارخانه خودروسازی در نمایشگاه IAA مونیخ که در سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، Mission R را به عنوان یک خودروی مفهومی فقط برای پیست رونمایی کرد. نسخه تولیدی بعدی برای خیابان‌ها آنقدر رادیکال نخواهد بود، بنابراین نباید انتظار قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را داشت. 

Mission R در عرض دو و نیم ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و سپس به حداکثر سرعت۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. توان خروجی ثابت ۶۸۰ اسب بخار از موتور الکتریکی خود را ارائه می‌کرد. این کانسپت علیرغم اینکه یک خودروی الکتریکی بود، تنها حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم (۳۳۰۶ پوند) وزن داشت

 اگرچه Mission R بر اساس شاسی کیمن ساخته شده بود، مدل تولیدی ۲۰۲۵ یک خودرو کاملاً جدید خواهد بود، بدون اینکه هیچ قطعه‌ای از نسل قبلی خود ICE را داشته باشد. به گفته اولیور بلوم، برخی از ماژول‌ها با وسایل نقلیه دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما خود پلت فرم سفارشی خواهد بود.

نسل بعدی ماکان، ۹۱۱ هیبرید و ۷۱۸ باکستر/کیمن  به پورشه کمک می‌کند تا به اهداف کربن زدایی خود برسد. ۵۰ درصد فروش سالانه توسط خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ و ۸۰ درصد تنها خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار