کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان:

در دو روز گذشته ۱۱ خبرنگار دستگیر شده است

کمیته مصوونیت خبرنگاران گفت طالبان مجری، مسئول حقوقی و مدیریت خبر تلویزیون طلوع نیوز را بازداشت کردند.

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان ناوقت روز جمعه (۲۷ حوت) گفت که هفت خبرنگار و مسئولان رسانه‌ خاور در کابل و اتل خان، ستانکزی رئيس تلویزیون همیشه بهار در ولایت ننگرهار از سوی افراد طالبان بازداشت شده‌اند.
این کمیته همچنین گفت که در دو روز گذشته، افراد طالبان وارد تلویزیون خصوصی طلوع نیوز در کابل شده و خپلواک صاپی، مدیریت خبر، بهرام امان مجری و نافع خلیق مسئول حقوقی این تلویزیون را بازداشت کردند.

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته که طالبان در دو روز گذشته ۱۱ خبرنگار را در کابل و برخی ولایت های دیگر بازداشت کرده اند.
کمیته مصوونیت خبرنگارن افغانستان از ادامه خشونت و بازداشت‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است: "کمیته مصونیت خبرنگاران به این باور است که بازداشت خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای بر وضعیت عمومی رسانه‌ها و کارهای رسانه‌‌ای تأثیر منفی می‌گذارد."
این کمیته همچنین گفت که ادامه این وضعیت آزادی بیان را در این کشور متأثر خواهد ساخت و نیز روند اطلاع‌رسانی برای شهروندان افغان و حق دسترسی به اطلاعات صدمه خواهد زد.
این نهاد حامی خبرنگاران گفته است که اقدامات اخیر طالبان علیه رسانه‌ها و خبرنگاران در این کشور، در تعارض با قانون رسانه‌های همگانی افغانستان است که به تازگی از سوی طالبان نافذ اعلام شده است.
کمیته مصوونت خبرنگاران افغانستان همچنین خواستار پیگرد جدی بازداشت‌های مسئولان رسانه‌ها و خبرگاران شده و از این گروه خواسته است تا کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای را هرچه زودتر دوباره فعال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.