۱۰ اتوبوس سیار واکسیناسیون در مناطق مشهد مقدس در ایام نوروز فعال هستند

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی گفت: در ایام نوروز ۱۰ دستگاه اتوبوس سیار واکسیناسیون در مناطق مختلف شهر مشهد فعال و به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

در حال حاضر شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز و شهر‌های بردسکن، تایباد، خلیل آباد، درگز، قوچان، کاشمر و نیشابور در وضعیت نارنجی قرار دارند؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرستان بینالود در شرایط آبی و سایر شهر‌های استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

طبق اعلام علوم پزشکی خراسان رضوی روند بیماران بستری و سرپایی در خراسان رضوی کاهشی است و در حال حاضر کمتر از ۳۸۱ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند به طور حتم ادامه این روند به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و تکمیل واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد. در ایام نوروز، تمامی پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال و به مراجعین در گروه‌های مختلف سنی (۵ سال به بالا) خدمات ارائه می‌دهد در شرایط حال حاضر که روند ابتلا به بیماری کویید-۱۹ در حال کاهش است، بهترین زمان برای دریافت واکسن و یا تکمیل واکسیناسیون است تا با افزایش ایمنی جامعه از ایجاد پیک‌های بعدی جلوگیری شود.

سید جواد حسینی گفت: در ایام نوروز تمامی مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال و به تمامی گروه‌های سنی ۵ سال به بالا خدمات ارائه خواهد داد.

او گفت: تمامی بیمارستان‌ها، دندانپزشکی‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران در آمادگی کامل هستند و نحوه فعالیت مراکز نیز به طور مستمر مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی گفت: در کنار مراکز دولتی، مراکز خصوصی و خیریه هم با آمادگی کامل در ایام نوروز ۱۴۰۱ خدمت‌رسانی خواهند داشت.

حسینی گفت: توجه به شرایط و سویه‌های جدید کرونا و جلوگیری و کنترل پیک‌های احتمالی تلاشمان این است که از حداکثر ظرفیت انسانی برای اطلاع رسانی، ارتقا سواد سلامت جهت آگاهی مردم و خودمراقبتی بر علیه کرونا استفاده کنیم.

۱۰۲ داروخانه شبانه‌روزی مشهد مقدس در ایام نوروز آماده ارائه خدمات دارویی به مردم هستند

 معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در ایام نوروز، تعداد ۱۰۲ داروخانه شبانه‌روزی در مشهد آماده ارائه خدمات دارویی به مردم هستند که این داروخانه‌ها در نقاط مختلف شهر بوده و امکان دسترسی راحت در تمامی مناطق شهری و حتی حاشیه شهر مشهد وجود دارد.

ناصر وحدتی گفت: همچنین تعدادی از داروخانه‌های شبانه‌روزی فعال شهر مشهد هم در اطراف حرم مطهر رضوی واقع شده و دسترسی زائران امام هشتم (ع) را به نزدیکترین داروخانه فراهم کرده است.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ مرکز اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این ایام فعال است و به سؤالات مختلف دارویی در خصوص تداخلات دارویی، موارد مصرف داروها، عوارض جانبی داروها، نحوه نگهداری داروها، نحوه صحیح مصرف داروها، راهنمایی در موارد مسمومیت‌ها و مصرف دارو‌ها در دوران بارداری و شیردهی پاسخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار