تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با فرماندهان انتظامی گفت: پلیس خراسان رضوی ضمن حفظ اقتدار، توانمندی، نظم و قانون‌مداری باید تجلی رأفت و مهربانی حضرت رضا (ع) باشد و برخوردی مهربانانه با زائران داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمد مروی با حضور در قرارگاه تأمین نظم و امنیت تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با فرماندهان انتظامی مشهد و شهرستان‌های استان به صورت ویدئوکنفرانس دیدار و با اشاره به در پیش بودن موج سفر‌های نوروزی و ورود زائران به استان گفت: از پلیس درخواست دارم در حد امکان در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند.

او گفت: هر حادثه جاده‌ای می‌تواند برای سال‌های طولانی کدورت و ناراحتی در ذهن حادثه‌دیدگان از سفر به مشهد مقدس ایجاد کند؛ از این رو تمام بخش‌ها و دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند آمار حوادث رانندگی به حداقل برسد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کیفیت خودرو‌ها و رعایت نکات ایمنی در ساخت آن در پیشگیری از وقوع سوانح جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است. همچنین نظارت‌های پلیس در رعایت قوانین می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای مؤثر باشد.

او گفت: جان انسان‌ها از دیدگاه اسلام بسیار ارزشمند و مقدس است و اگر پلیس با تلاش‌های خود حتی موجب جلوگیری از وقوع یک حادثه رانندگی و حفظ جان یک انسان شود، اجر و پاداش الهی بسیار زیادی دارد.

مروی گفت: مشهد شهری زیارتی و محل حضور میهمانان حضرت رضا (ع) است؛ از این رو حتی وقوع یک سرقت نیز در اینجا زیاد است و این شهر باید از هر حیث امن‌ترین باشد. مشهد باید امن‌ترین شهر برای زائران و مجاوران و ناامن‌ترین مکان برای مجرمان باشد. در راستای تحقق این هدف پلیس اقدامات بسیار اثرگذار و خوبی برنامه‌ریزی و در دست اقدام دارد.

او گفت: پلیس ضمن برخورد مقتدرانه و قدرتمند با جنایت‌کاران و بر هم زنندگان نظم عمومی در برخورد با زائران و مردم باید در کمال رأفت و مهربانی باشد.

مروی گفت: پلیس خراسان رضوی ضمن حفظ اقتدار، توانمندی، نظم و قانون‌مداری، باید تجلی رأفت و مهربانی حضرت رضا (ع) باشد و برخوردی مهربانانه با زائران داشته باشد.

او گفت: ممکن است عده‌ای از زائران به جهت عدم آشنایی با شهر بعضا مرتکب تخلفات رانندگی شوند، در این ایام پلیس برای میزبانی شایسته و رقم زدن سفری خوش برای زائران، در تخلفات مبنا را بر جریمه نبیند و تا حد امکان به راهنمایی بسنده کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دستگاه‌های مسئول موظف به ایجاد پارکینگ و معابر عمومی مناسب هستند و پلیس نیز در هنگام انسداد مسیر‌های تردد، بایستی زائران را که با خیابان‌های شهر آشنایی کافی ندارند، با مهربانی، سعه‌صدر و برخورد مناسب به مسیر‌های جایگزین راهنمایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
به من هم فحش دادند هم جریمه کردند!