تعطیلات نوروزی زمان مناسبی برای زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی نیست

بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی و بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است.

بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز ویلا؛ مسکن، دیوار کشی، احداث استخر، محوطه سازی و... در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی و بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است:

معمولاً برخی افراد سود جو و فرصت طلب که می‌خواهند به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی دست اندازی کنند و یا درختی از جنگل قطع کنند و به زمین خواری بپردازند، ایام تعطیلات را انتخاب می‌کنند. زیرا احساس می‌کنند که فعالیت نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی و کشاورزی تعطیل شده و بنابراین دیگر کسی نیست که از تخلفات آنان جلوگیری کند؛ لذا اعلام می‌دارد ضمن ادامه رصد و پایش دقیق حفظ کاربری اراضی و تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز، ۲۱ تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی و ۲۱ تیم گشت حفاظت از اراضی ملی در کنار سایر یگان‌ها در سطح استان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

در طرح تشدید نظارت نوروزی، علاوه بر یگان‌های حفاظت سازمان‌های حفاظت شونده، گشت‌های انتظامی هم با مشارکت و هم‌پوشانی ماموریت‌های یگان به یاری پلیس در پیشگیری از انواع جرائم متخلفین خواهند شتافت.

با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی و برخورد با متصرفان وسودجویان است.

بدون شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی است.

از عموم مردم شریف به‌ویژه روستاییان و کشاورزان استان درخواست می‌شود، چنانچه قصد اجرای طرح یا احداث بنا در اراضی زارعی و باغی دارند، قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت امور اراضی استان مشاوره و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.