مدیرعامل شرکت گاز قزوین از مصرف ۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون متر مکعب گاز در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

اسماعیل مفرد بوشهری گفت: ۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون متر مکعب گاز در استان قزوین در بخش‌های صنعتی، تجاری، کشاورزی و خانگی در سال ۱۴۰۰ مصرف شده است.

میزان گاز مصرف شده بدون احتساب گاز نیروگاه حرارتی شهید رجایی بوده تا جایی که میزان مصرف این نیروگاه در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

در بخش صنعت، امسال با افزایش ۲۹۷ مشترک گاز تعداد مشترکان این حوزه در استان قزوین به سه هزار و ۸۹ مشترک رسیده است.

به گفته وی، در حوزه جایگزینی سوخت گاز و در بخش صنعت نیز باید اذعان داشت امسال ۵۲ هزار و ۳۷۰ متر مکعب بر ظرفیت گاز صنایع استان قزوین نیز افزوده شده است.

در حوزه شهری با افزایش هشت هزار و ۹۰ مشترک گاز طی سال جاری تعداد مشترکان این بخش در استان به ۳۳۶ هزار و ۵۳ مشترک افزایش یافت و در حوزه روستایی نیز با افزایش هفت هزار و ۸۷۴ مشترک، مشترکان این بخش نیز به ۱۲۶ هزار و ۸۹ مشترک رسید.

وی با بیان اینکه تمامی ۲۹ شهر استان پیش از این سال‌ها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بوده، تاکید کرد: امسال نیز با افزایش ۲۰ روستای استان قزوین به مشترکان گاز، تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی به ۵۸۰ روستا رسید.

در حال حاضر طول شبکه گازرسانی استان بالغ بر هفت هزار و ۷۴۷ کیلومتر است که ۲۶۲ کیلومتر آن امسال به انجام رسیده و تعداد انشعابات این شرکت در استان نیز بالغ بر ۲۱۸ هزار و ۴۵۹ مورد می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون میزان مصرف روزانه گاز در استان با احتساب مصرف نیروگاهی، ۱۵ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی است، تصریح کرد: تعداد مشترکان گاز نیز در حوزه‌های یاد شده به بیش از ۴۵۸ هزار مشترک رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.