رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا و در نخستین روز سال ۱۴۰۱، آمار فوت مبتلایان کرونا در استان پس از ۲.۵ ماه به صفر رسید.

علی محمدیان اردی گفت: با صفر شدن آمار فوت مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی ۲۵ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۶۴ نفر باقی ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به آغاز روند نزولی شاخص‌های شیوع کرونا در استان اردبیل از چهار هفته قبل گفت: شمار مبتلایان روزانه کووید.۱۹ در این استان نیز طی شبانه روز گذشته به هفت نفر کاهش یافته که پایین‌ترین آمار ۲ سال گذشته است.

محمدیان مجموع شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان در شبانه‌روز گذشته را نیز ۷۲ نفر اعلام کرد.

او همچنین با امیدوارکننده خواندن روند کاهشی شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل طی روز‌های اخیر گفت: کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در این استان طی چند روز گذشته نشانگر اثرگذاری مثبت واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روز‌های آینده و در پی دید و بازدید‌های مربوط به عید نوروز گفت: همه آحاد مردم باید مراقبت‌های بهداشتی کنترل کرونا را جدی بگیرند.

محمدیان می‌گوید: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

او از بستری شدن ۳۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضا‌های سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

محمدیان‌اردی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۸۰ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۹۷ درصد جمعیت هدف معادل ۹۵۸ هزار و ۶۸۶ دُز و نرخ تزریق نوبت دوم را حدود ۸۷ درصد معادل ۸۳۶ هزار و ۵۸۲ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

او گفت: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۷۷ هزار و ۳۰ نفر از شهروندان استان اردبیل تزریق شده که معادل ۳۷ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.