سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ذخیره و تامین مناسبی در کالا‌های اساسی استان انجام شد.

سید علی معتمدی پور گفت: چرخه تولید تا توزیع و مصرف به وزارت جهاد کشاورزی داده شده و بر همین اساس هدفگذاری‌هایی اجرایی شد.

او با بیان اینکه زنجیره قبلی انسجام کاملی نداشت، می گوید: برای اولین بار و به شکل منسجم توزیع و نظارت نیز با محوریت وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است.

معتمدی پور با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت لازم و نگاه تخصصی به این چرخه اجرایی می‌شود، گفت: چرخه تولید تا مصرف با اقدامات انجام شده در محور‌های مختلف شکل گرفته است.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی استان، در بحث پایداری امنیت اقتصادی و اجتماعی بحث نظارت و توزیع مناسب محور فعالیت قرار گرفت و هدایت و توزیع کالای اساسی با محوریت تنظیم بازار آغاز شده است.

او می گوید: در بحث کالای اساسی که در گذشته کمبود‌هایی در بحث تولید مرغ داشتیم، با هدف عملکرد حمایت تولید کننده و مصرف کننده، تأمین با ظرفیت مناسب در دستور کاری قرار گرفت.

معتمدی پور گفت: در بحث مرغ، از لحاظ ذخایر و تولید وضعیت بسیار مناسب است، برنامه ریزی کامل انجام شده و ذخیره نیز پیش بینی شده و رصد مراکز توزیع انجام می‌شود.

او می گوید: مردم اطمینان داشته باشند که ذخیره مرغ در صورت آرامش مصرف کننده با هیچ مشکلی رو به رو نیست.

معتمدی پور خواستار خرید به اندازه نیاز به وسیله مردم شد و گفت: خرید بیش از حد باعث فشار به بازار می‌شود و مردم از تأمین مستمر اطمینان داشته باشند.

او می گوید: سرانه تولید روزانه مرغ در استان ۷٠ تن بوده و توزیع روزانه ۹٠ تن انجام می‌شود.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی استان، افزایش قیمت مرغ در برخی شهرستان‌ها به دلیل خرید بیش از نیاز عامل بوده است.

معتمدی پور با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید مرغ در استان باید بیشتر باشد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز تسهیلات برای ایجاد مرغ داری و افزایش تولید برای سال‌های آینده در دستور کار قرار گرفت.

او می گوید: در بحث مرغ منجمد از ظرفیت سردخانه‌های بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

معتمدی پور گفت: در اقلام کالا‌های اساسی ذخایر بسیار مناسبی داریم و در برخی کالا‌ها ذخایر استان در پنج سال اخیر، بی سابقه است.

او با بیان اینکه باید نظارت‌ها به شکل مستمر و مناسب برای کنترل قیمت‌ها انجام شود، می گوید: در بخش میوه، مبنای قیمت میدان میوه و تره بار بوده و قیمت نهایی بر مبنای ۳٠ درصد بسته می‌شود.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی استان، ۶٠٠ تن میوه شب عید در استان خریداری شد که ۳٠٠ تن سیب و۳٠٠ تن پرتقال استان تأمین شد که ۲۰۰ تن از این میزان مربوط به استان است.

معتمدی پور با بیان اینکه وجه مشترک رسانه و دستگاه خدمت رسانی بهتر به مردم است، می گوید: امید است در راستای رضایت مردم گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.