نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور در نگارخانه شهید افرازی فرهنگسرای دهدشت برگزار شد.

در این نمایشگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد هنر دست حدود ۳۰ خوشنویس از شهرستان کهگیلویه با هدف فرهنگ سازی با موضوع قلم، آب و محیط زیست بود ۴۰ اثر خوشنویسی برجسته به نمایش گذاشته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این برنامه به اهمیت فرهنگ و هنر گفت: حضور این چنین افراد هنرمند در نمایشگاه‌های هنری می تواند گامی بلند و عمیق را در ارتقای جایگاه فرهنگ منطقه و آگاه سازی مردم بردارند.

حجت الاسلام سید محمد موحد می گوید: همه ما به ویژه صدا و سیما باید تلاش کنیم تا با تبلیغ و حمایت از هنرمندان، گام موثری برای توسعه فرهنگ و هنر در استان برداریم.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در آیین برگزاری افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسان بلاد شاپور با موضوع قلم، آب و محیط زیست با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ از اقتصاد مهم تر است و فرهنگ مثل هواست و ناگزیر به تنفس اکسیژن هستیم و اگر هوای سالم و پاکی باشد طبیعتا آثار پاکی در جسم و کالبد ما دارد، اما اگر این هوا کثیف و الوده باشد طبیعتا بیماری‌هایی عارض ما خواهد شد.

سید عبدالعزیز موسوی اصل می گوید: تا فرهنگ را درست نکنیم در اقتصاد، سیاست و اجتماع به تکامل نخواهیم رسید.

او با اشاره به مظلومیت فرهنگ در شهرستان کهگیلویه گفت: به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی محروم هستیم و ظلم شده است و انتقاد به جا است و انتقاد باعث بالندگی و رشد خواهد شد.

موسوی می گوید: با به کارگیری ابزار‌های فرهنگی و هنر، می‌توان دانش رفتار و شیوه زندگی را تغییر می دهیم.

او فرهنگ سازی جهت مصرف بهینه آب را ضروری خواند و گفت: به جهت گسترش شهر‌ها و کثرت جمعیت، تعدد کارخانجات و صنایع مصارف آبی بالا رفته واسلام هم با اسراف و زیاده روی مخالف و بیزار است که با استفاده از هنرمی توان روش‌های بهینه مصرف را تبیین کرد تا این هنر خود نیز تبدیل به فرهنگ شود.

کاظمی جو مدیر ارشاد و اسلامی کهگیلویه نیز در این آیین با تقدیر از خوشنویسان بلاد شاپور گفت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می شود در رابطه با مصرف بهینه آب و محیط زیست است.

او مقوله آموزش را حلقه مفقوده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و می گوید: این نمایشگاه به مدت یک هفته در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت به روی علاقه‌مندان باز است.

روح اله عزیزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه هم گفت: با توجه به آتش سوزی‌ها و تخریب‌هایی که در حوزه محیطس زیست صورت می گیرد، مهمترین کار فرهنگ سازی است که این مهم با زبان هنر بسیار اثر گذار است و نقش مهمی را در حفاظت محیط زیست خواهد داشت.

صادق حاج هاشمی مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: این پانزدهمین نمایشگاه گروه خوشنویسان بلاد شاپور است که بیش از ۴۰ اثر از ۳۰ هنرمند کهگیلویه‌ای در آن حضور دارد و تلاش می شود تا در تمامی مناسبت‌هایی که نیاز به ورود هنرمندان است، مشارکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.