سرکوب تظاهرات سودانی ها در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری

هزاران سودانی در مخالفت با سلطه نظامیان در مسیر کاخ ریاست جمهوری این کشور در خارطوم تظاهرات کردند.

معترضان امروز (دوشنبه) در حالی که شعار‌هایی در مخالفت با سلطه نظامیان سر می‌دادند خواستار برپایی دولتی کاملا غیرنظامی شدند، به سمت کاخ ریاست جمهوری در پایتخت این کشور حرکت کردند.

به گزارش العربی الجدید، معترضان همچنین در جاده‌های اصلی خارطوم لاستیک آتش زدند تا مانع حرکت خودرو‌های نظامی و سرکوب تظاهرات شوند.

این در حالی است که نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان که تنها یک کیلومتر تا کاخ ریاست جمهوری فاصله داشتند، گاز اشک آور و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

از زمان کودتای نظامی در سودان، جنبش انقلابی همچنان ادامه دارد و معترضان سودانی با برگزاری فعالیت‌های مختلف، مخالفت خود را با حکمرانی نظامیان اعلام می‌کنند.

طرح ابتکاری سازمان ملل برای حل اختلافات بین گرو‌های سودانی پیشرفتی نداشته و روز به روز بر وضعیت وخیم اقتصادی و زندگی مردم تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که وزارت دارایی سودان قیمت فرآورده‌های نفتی را افزایش داد.

در پی کودتای ۲۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ از سوی عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، در بحبوحه اعتراضات مردمی و اختلافات میان ارتش و سیاستمداران در این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام و شورای حاکمیتی و دولت انتقالی را منحل کرد.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان که برهان یک ماه بعد از کودتا، او را مجددا به نخست وزیری منصوب کرده بود، دوم ژانویه، از سمت خود استعفا کرد. بعد از استعفای او، اکنون فقط نظامیان در سودان در راس قدرت هستند. ژنرال برهان که ماموریت خود را در راس کشور دو سال دیگر تمدید کرده است، همچنان وعده می‌دهد انتخابات در ژوئیه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار