رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمیرم گفت: شهرستان سمیرم با ظرفیتی حدود ۳۵۰ نفر در شبانه روز آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

سعید سلیمانیان گفت: همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سمیرم با تشکیل جلسات منظم، مقدمات اسکان و رفاه مسافران و گردشگرانی که قصد سفر و یا اقامت به این شهرستان را داشته فراهم و از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات می‌باشد.

کمیته اسکان و رفاه مسافران نوروزی در شهرستان با مدیریت اداره آموزش و پرورش و همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آماده ارائه خدمات مطلوب و اسکان به گردشگران و مسافران نوروزی می‌باشد.

سلیمانیان می‌گوید با توجه به تصمیمات اخذ شده در کمیته، اداره آموزش و پرورش با در نظر گرفتن ۲۴ مدرسه و ۱۳۷ کلاس با ظرفیت حدود بیش از ۷۰۰ نفر در شبانه روز آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

او در خصوص ظرفیت واحد‌های اقامتی دارای مجوز بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در سطح شهرستان گفت: هم اکنون شهرستان دارای یک مجتمع گردشگری، یک هتل و ۱۱ اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز بهره‌برداری و بیش از ۳۰ واحد اقامتی خانه مسافر می‌باشد که با ظرفیتی حدود ۳۵۰ نفر در شبانه روز آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گفته دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سمیرم کمیته اسکان و رفاه شهرستان با توجه به اعمال حجم بالای مسافرت‌ها و نیاز به اسکان، پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص استفاده از ظر فیت خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسرای ادارات و در صورت لزوم استفاده از ظرفیت حسینیه‌ها و تکایا را نیز انجام داده که در صورت نیاز برای اسکان و رفاه گردشگران از آن‌ها استفاده گردد.

او می‌گوید کلیه واحد‌های اقامتی شهرستان توسط تیم بازرسی مشترک در چندین نوبت بازدید و از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار بوده و سعی شده تمام امکانات مورد نیاز برای گردشگران با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی فراهم گردد تا مراجعه‌کنندگان با خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی از شهرستان به وطن اصلی خود برگردند.
شهرستان سمیرم با چهار بخش، شش شهر و ۱۲۰ روستا با سه قومیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.