سازمان قضائی نیروهای مسلح:

شایعه انگیزه قتل چهار سرباز در پادگان به دلیل نرفتن به مرخصی کذب است

سازمان قضائی نیروهای مسلح درباره قتل چهار نفر به دست یکی از سربازان یکی از پادگان های منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بوشهر، توضیحاتی ارائه کرد.

روابط عمومی سازمان با اشاره به اینکه هنوز علت دقیق حادثه و انگیزه قاتل مشخص نیست اعلام کرد، قبل از اخذ اظهارات متهم هیچ ادعایی صحت ندارد.

گفتنی است، سربازی که سحرگاه دیروز در یک پادگان نظامی چهار نفر از سربازان هم خدمتی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با اقدام به موقع پلیس استان، در یکی از روستاهای حوالی دیلم در محاصره نیروهای انتظامی استان قرار گرفت و دستگیر شد.

این سرباز پس از حادثه، با گروگان گرفتن احدی از شهروندان، قصد عزیمت به خوزستان را داشت که با اشراف اطلاعاتی پلیس و در هنگام عبور در شهرستان دیلم، شناسایی و خودرو در اختیار وی توقیف شد.

همچنین فرد گروگان آزاد ولی قاتل با استفاده از تاریکی هوا به بیابان‌های اطراف متواری شد که با اقدام‌های همه جانبه پلیس استان و کنترل کردن کلیه راه‌های خروجی شهرستان در نهایت، سرباز قاتل توسط اکیپ ویژه فرماندهی انتظامی استان دستگیر شد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح افزوده، تحقیقات پیرامون این حادثه درحال انجام است و با تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مجید موسوی
۲۳:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
خیلی به سربازا فشار میارن نامردا همشون
ما بهش میگیم تومخی، تومخی سرباز میشن
بخت برگشته از همه جا ناامید میشه، کاری‌و میکنه که نباید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
جالب هست که هنوز انگیزه سرباز رو از این کار نپرسیدن اینجا همه برای خودشون قضاوت کردن و نتیجه گیری کردن. هرکسی هر چیزی تو ذهن خودش می گذرد به دیگران نسبت می دهد. عجب روزگاری شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اتلاف عمر و مسخره است سیستم سربازی در این مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
نظرات که نگاه میکنم اگر صحبت ها رو در رو بود همینجا چندین قتل صورت می‌گرفت
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۶:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
پس حالا تصور کنید داخل پادگان‌ها و مراکز و مناطق نظامی چه خبره.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۱:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خداروشکر ک پسرای ما قرار نیس تو کشواریی مث آمریکا و روسیه و کره جنوبی سربازی برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
دلیل اول: قاتل عرب جاهل و نادان بوده.
دوم: زیادددی دیگ پسرا لوس و تنبل و نازنازو شدن
وقتی از بخور و بخواب و گشت و گذار یهو میبرنت میگن نمیدونم نگهبانی بده و اینجور چیزا اصبانی میشن و میخوان فرار کنن فقططط
و اینکه حتما ۳۰. ۴۰ درصد هم تقصیر اون نمیدونم چی چیش بوده ک حتما ی چیزایی گفته ب جناب قاتل و عصبانیش کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
عصبانی درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
بزرگترین گناه قضاوت کردنه
بله عصبانی بودند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۷:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی نمیدونی بهتره قضاوت نکنی.کسی نگفت بریم سربازی بخوریم و بخوابیم و هر روز بهمون مرغ بریان بدن.میگیم وقتی رفتی سربازی اگه قراره هر روز بهت برنج خالی بدن،به اندازه بدن.میگیم اگه قراره خورشت بدن،خورشتی بدن که قابل خوردن باشه.اگه بیرون از زندان(پادگان)بهمون احترام میذاشتن داخل زندان هم بذارن و........
تا توی شرایط کسی قرار نگرفتید قضاوتش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
باسلام ماهمه براحفظ کشور ونظام بایی سربار باشیم اما اینجا بین سرباز کشور و کادر فاصله گرفته من خودم یکی سرباز داخل پادگان بود فرماندش اقای محمدی بود باتوجه مریض مشکل پوستی داشت برا عمد یا غیر عمد می فرستادش اشپز خانه مگه سرباز چقدر تحمل داره
Iran (Islamic Republic of)
اردتمند وسرباز کوچک ایران زمین
۰۰:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام فرزندان ایران زمین
من یک افسربازنشسته ارتش هستم کل کامنت فرزندانم را خواندم اکثرکامنتها یا توهین به سرباز بود یا توهین به پایوران نیروهای مسلح عزیزان شماها فقط خودتان را میبینید وحق هم دارید ولی سرگروهبان دسته ویا فرمانده گروهان وگردان همه 300-400سرباز را میبیند اگر قانون محکم درپادگان نباشد شما درنظر بگیرید300-400تا سرباز همه درسنین 18تا 21از طوایفهای گوناگون از کل شهرهای کشور تا فرهنگهای مختلف با تربیت های خاص خوب اگر یک فرمانده بخواهد این جمع جوانان پرشور ومغرور را چطوری درگردان جمع وجورکند؟ ایا صرفا فرمانده با لحن خوش وبرادرانه وبدورازتنبیهات از یک سرباز ویا سربازان کاری بخواهد بینی وبین الله کاری درپادگان صورت میگیرد؟دوستان قبول کنید بین این 300-400نفر شاید 50نفر سرباز خودکار اتومات منضبظ نداشته باشیم یعنی تا فرمانده دستور نده ویا تا یک داد مختصری روسرسرباز نکشد کاری از کار صورت نمیگیرد اونم نه تمام وکامل بلکه بصورت بیگاری ونسیه ونصفه کاره بهرحال اداره کردن این حجم از سرباز دریک محیط سزبازی واقعا کنترلش سخت هست بله سربازان فرزندان ما وامانت نزد ماهستند باید هم مثل فرزندان خودمان بااینها رفتار کنیم ولی میشود پدری هم روی فرزند خودش دادی بزند وتنبیه هم بکند دلیل نمیشود اگر پدری فرزندش را دعوا کرده انرا دوست نداشته باشد بلکه چون عزیزش هست میخواهد از نمره 15به 20برسد یعنی یک فرد عالی ومفید بهرحال شماجوانان نگاه خودتان بخودتان هست ولی فرمانده نگاه به جمع دارد ودرمورد مرخصی همه دوستان میدانند چه پایوران وچه وظیفه ها ماهی 2/5روز مرخصی سالیانه دارند البته بستگی به مناطق دور از مرکز هست خوب درایام عید همه دوست دارند شب عید وروزاول عیدرا درکنار خانواده خودشان باشند خوب ایا میشود فرمانده پادگان را از سربازان تخلیه کند؟ ایا پادگان نیاز به مراقبت ندارد؟ ایا امنیت پادگانی تامین میشود؟ و.......... پس خودبخود فرمانده مجبور هست مرخصی را دردومرحله تقسیم بندی کند طبیعتا تعدادی هم ناراحت وناراضی میشوند الان اینجا بحث جلب رضایت سربازان نیست بحث امنیت پادگان هست که باید تامین شود درمورد حقوق سربازی هم دست نمایندگان محترم مجلس ودولت هست ولی بدانید کمتر پایوری داریم که عمدا قصد ازار واذیت سربازی را داشته باشد بخدا قسم من 8تا راننده ازسال86تا 93داشتم که بیشتر این سربازان من بااینکه چندسالی هم از ترخیصی انان میگذرد هنوز بامن تماس تلفنی دارند واین افتخار من هست درصورتیکه خودم فردی سختگیر بودم به موقع ملامت وبه موقع تشویق میکردم اگر فردی بودم با غرض تنبیه میکردم الان قطعا بامن تماس نداشتند انشالله همه جوانان وکارکنان نیروهای مسلح نگاهشان نگاه خدایی باشد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۰۸:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
هنوز هم نمی‌خواید دست از ژست گرفتن بردارید؟سرباز مثل بچه مون هست،بین سرباز و کادری فرقی تیست،ما همه مون سربازیم.آدم احساس تهوع پیدا می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
منم یک سرباز هستم با کامنت شماعزیز موافقم بله واقعا کنترل سربازان درپادگان سخت هم باید قانون باشد وهم احترام بهرحال من با کامنت شما موافق هستم دعا کنید اردیبهشت بسلامتی خدمتم تمام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ذرود برشما افسربازنشسته فهیم وقانونمدار ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
عید مرخصی نمیدن.نیرو انتظامی کلا تو عید به هیچ سربازی مرخصی نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به سرباز
تاوقتی امثال شماسرباز طغیانگر باشد حق بقیه سربازان زحمتکش مغفول میماند ظاهرا عیب وایراد دررفتار خودت هست برو خودت را اصلاح کن که درزندگی شخصی وخانوادگی تو موثر هست درضمن سعی کن درهمه موارد ادب ونزاکت را سرلوحه خودت قراربدهید نوع لحن حرف زدن تو مشخص هست بی ادب هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به 8:32
دوست سرباز سابق الان این افسربازنشسته چه کلمه توهین امیزی نوشت؟ کجای حرف این ارتشی عزیز بد بوده؟ چرا نمیخواهید واقعیت را بپذیریدمنم مثل تو سرباز بودم 9ماه پیش خدمتم تمام شد درکنارک نیروی هوایی خدمت کردم این چه لفظی هست که میگویی ادم احساس تهوع میکنه چطور تو بااین منتهای متین افسر بازنشسته تهوع میگیری ولی کلمات زشت تو چی را میرساند ایا بجز این هست بی تربیت هستی برو عزیزم تو روانی هستی
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اگه اون ظلم ‌‌‌هایی که در حق من و قبلیا و بعدیا میشه رو تو هم تحمل کرده بودی وقتی حرف از برابری و برادری می شد حالت تهوع می‌گرفتی.چون مافوق های ما هم از این دروغا زیاد میگفتن ولی از اون طرف جوری رفتار میکردن که ماها هر روز آرزوی مرگ میکردیم.تا وقتی جای کسی نبودین قضاوت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ضمنا کسی نگفت حرفهای این بنده خدا جاییش بده.گفتیم سراسر دروغ و ژست هست.کادری ما تو شرجی ۱۰۰ درصد کولر اتاق ما که ۳ نفر بودیم رو با ادعای اینکه کولر شما بهتره با کولر اتاق خودش عوض کرد.حالا شما این رو تطبیق با حرفهای این آقا.به نظرت کادری جماعت می‌تونه سرباز رو مثل بچه ش بدونه؟کادری می‌تونه واسه سرباز دل بسوزونه؟حرف ما اینه که دروغ میگن و ژست آدم خوبا رو میگیرن.اینه که آدم رو آتیش میزنه.کادری جماعت تا ابد در تمام ایران و در تمام نیروهای نظامی و انتظامی با سرباز مثل برده و نوکر پدرش رفتار می‌کنه.والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۶:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شمایی که اومدی جانبداری می‌کنی میشه بگی اینکه به سرباز غذای بی کیفیت و کم بدن،حمامش یا آبش داغ باشه یا یخ،آسایشگاهش وسط تابستون کولر نداشته باشه،تحقیرش کنن،بهش توهین کنن و........ چه ربطی به نظم و انضباط داره؟جان مادرتون جواب بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من راهنمایی و رانندگی بودم
گفتند راهنمایی و رانندگی معاف از رزم نمیگیره(کف پای صاف) ولی راهنمایی و رانندگی گرفت پام باعث کمر درد میشد
گفتند باید دوباره معاف از ایستادن بگیری (با توجه به اینکه معافیتم برای کف پا بود)
معاف از ایستادن گرفتم گفتند اداری جا نداریم برو سر پست استراحت کن زمانت بیشتر میشه اونم به گیر و گور خوردم
ترک خدمت کردم 3 روز بعدش روز تولد حضرت زینب توی یک هیئت یکی برام زنگ زد جایی رفتم صحبت کردم گفتم شرایطم این هستش ولی اداری باید بدن نمیدن
صحبت کرد افتادم اداری . از روزی که اداری شدم خیلی خوب شد(سختی های خودش رو داشت مثلا 4 الی 5 ماه تهرانسر (غرب)بودم بعدش فرستادن منطقه 14 نبرد شمالی (شرق) و همینجور به خاطر نوع کار جابجایی داشتم ولی از خیابان بهتر بود حتی فرمانده ها فوق العاده بودند ولی توی خیابان اکثرا اذیت کن(گناهی نداشتن افسرا ولی کار سخت بود بعضی هم کلا گیر بودن)

کلا راهنمایی و رانندگی مخصوصا خیابان همه از درس خوندن پشیمون میشن و از همه بدتر مردم هستند که خلاف میکنن سرباز فحش میشنوه
یکبار توی بارون یا برف یا ماه رمضان یا نزدیک عید 8 ساعت تو خیابان واستید میفهمید عذاب آور هستش
تازه علاوه بر 7 الی 8 ساعت شیف اصلی شیفت فوق العاده هم دارند(الان نمیدونم هست ولی زمان من 2 روز داشت عید بعضی مناطق 3 روز میشد) مثلا صبح از 6 الی 13:30 شیفت داری بعد باید دوباره ساعت 16 بری تا 7 نیم یا 8 نیم شب دوباره وایستی بعضی مناطق هم جمعه تعطیلی نداره بعضی هم یک هفته در میان تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بنده در دوران خدمتم سال 92 منظقه سبزوار خدمت می کردم، یادم هست یک سرباز را فرمانده نادان سه روز اب و غذا نداد به خاطر اینکه چرا به من احترام نظامی نگذاشتی و بعد از آن، سرباز را فرستاد بازداشتگاه، از این سرباز پرسیدم چی شد، گفت ما یک احترام یادمان رفت ایشان هم لطف کرد ما را توبیخ کرد و این بلا را سرمان آورد. خداوکیلی یک مقدار حرف حق بزنید، در ثانی عقیدت سیاسی کجاست که به این مشکلات رسیدگی کند، تازه فرمانده قرارگاه چرا انقدر باید نفوذ روی سرباز داشته باشد، مگر سرباز برده ایشان هست!!
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۰۸:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
حفاظت و نظارت و این داستانا همش کشکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
غم رو در چهره سربازی دیدم که شب عيدی داشت با دست خالی علف ها هرز از تو باغچه پاک می‌کرد و بقیه دست به کمر وایساده بودن بهش دستور ميدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
. مقصر فرمانده و بالادستی ها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
باسلام وتقدیم احترام خدمت همه عزیزان همه نظرات شما قابل احترامه، سربازی یک کلاس درس است سربازی یک دانشگاه است سربازی یک اردوی آموزشی هستش آیا توی زندگی شخصیتون همه امکانات وبرخورد ها وسلیقه ها و.... و همیشه سرحاضری هستید عزیزان تلخی عمر بشر حاصل بی تجربگیست شما به عنوان آینده سازان و صاحبان این آب وخاک نیاز دارید با محیط نظامی آشنا شوید ولی عزیزان کادر سوگند سی ساله بستند تا همیشه در این محیط ها باشند اگر احساس می‌کنید که مشکلاتی هست شما جوانان عزیز با تدبیر مدیریت و راه کارهای سازنده مشکلات دوره سربازی را برای دوره‌های بعد که فرزندان شما هستند حل کنید کلمات قدرت بالایی دارند نیمه پرلیوان رو در نظر بگیرید وهیچ گاه آموزش را متوقف نکنید شما جوابگوی اعمال خودتان هستید بهترین ها رو برای خودتان رقم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۰۸:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلی تاثیرگذار بود.
تموم کنید این ژستای مسخره ی تکراری رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بایداونی که چنین شایعاتی را انجام داده رو دستگیرکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من معاف از رزم هستم انقدر اذیت کردن بیماریم بدتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سربازی رو نه تنها کم نمیکنن بلکه بیشترشم میکنن بعد اضافه خدمت الکی هم میزنن چون سرباز نیست اونی که اومده باید تقاص اونا که نیومدنم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مقام معظم رهبری این همه سخنرانی کردن گفتن به سرباز احترام بزارید تو این دو سال اونها رو از نظام زده نکنید اما این کادریا کار خودشونو میکنن و فقط بلدن سرباز رو تحقیر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
شرباز هم باید ادم باشه ازاخلاق فرمانده وکادری ها سواستفاده نکنه اگر فرمانده سخت بگیره میگید ارتش بد هست اگر تکریم کنه میگید فرمانده بی عرضه هست بعضی از سربازان لیاقت خوبی را ندارند باید سرنیزه بالاسرشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بدترین جا برا خدمت نیروی انتظامیه.هیچ امکاناتی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
متاسف
۱۹:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
آقایون بخاطر اینکه نباید اجازه بدن سرباز کم بشه چون تایم خوردن و خوابیدن شون کم میشه هر پسر سالم یا ناسالمی رو می‌فرستن سربازی و نتیجه ش هم میشه این.والله که باید جوابگوی خون اون ۴ نفر باشید ای جماعت از خدا بی‌خبرِ بی‌دینِ کافر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مجلسی که نتونه طرح خرید سربازی و جلو عقب کشیدن ساعتو اجرا کنه به درد هیچی نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سیب زمینی کیلو 15000تومن.ادم سالمم خودشو میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کسانی که میگن سربازی مقدسه یانظامین ویاادمای تنبلی هستن اخه کجای سربازی مقدسه ازکجامقدسیتش راگرفته اخه یکم فکرکنید2سال عمریه جوون راتلف کردن هم مقدسه یاچون رضاخان این رابه اجرادراورده مقدسه مااین مقدسی رانمیخواهیم باشه برای خودتون وبچه هاتون جمع کنیداین شرووراروتایک نفرچیزی میگه سریع ربطش میدین به دین وحفظ نظام ودیگرچرتوپرتاکشورپاکستان ودیگران که سربازی ندارندوجاهایی که اجباری نیست ازاین حرفانیست ولی اینجاچون به زورجوان مردم رامیبرندمقدسه حالم ازهرچیزی که الکی مقدسش میکنین بدمیشه به ضررشماست که مقدسش میکنین
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خدا رحمت کنه پدر و مادرت رو.شیر مادرت حلالت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کارخانه های ادم سازی تبدیل شده به ادم کوشی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۳:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ادم کوشی نه ، آدم کشی صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز رو با رسته ی اداری می‌فرستن حفاظت فیزیکی که پست بده.مهر تایید دیگری بر ظلم علیه سربازان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اوووه چه تخصص مهمی وااااااای اگه نباشی کارارتش لنگ میشه
Iran (Islamic Republic of)
MEHRDAD
۱۵:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ماله کشی ها شروع شد.
#نه_به_سربازی_اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
به نظرم بهتره از این بعد دست سربازهای پادگان اسلحه بدون خشاب و تیر بدن تا دیگه شاهد چنین حوادثی نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تا سربازی حرفه ای و تخصصی نشه درست نمیشه.۳۰ تا سرباز توی یه قسمت بودیم ۲۰ نفرش مدرک پزشکی و معاف از رزم و دیسک کمر و باد فتق با پول و پارتی از دکتر جور کرده بودن و نگهبانی نمیدادن و از کار معاف بودن و ۳ برابر بقیه مرخصی میرفتن و غذا میخوردن ۵ نفرم مشکل خونوادگی و تاهل و بیماری پدرمادر داشتن ما ۵ نفر مونده بودیم با اینهمه نگهبانی و کار و ماموریت.پزشکا باید با دقت و عدالت مدرک معافی بدن نه اینجوری که همه معافن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۰۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بی شرف ترین آدم ها هستن البته حیف اسم آدم روی اینها

من خودم قرص اعصاب و روان مصرف میکنم و به همون خدایی که شما می پرستین یه مرخصی به زور میدن برا مایحتاجمون باید با هزار بار تحقیر و چیز مالی منت رو سرت گذاشتن یه مرخصی ساعتی بهت بدن
البته تو ارتش همینجوری هست بقیه سازمان ها رو نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
برادر واقعا بیماری روانی داری یا با پول از پزشک نامه اعصاب و روان گرفتی؟۱۰۰ درصد ایرانیا موقع جنگ و نماز دیسک کمر و ارتروز دارن ولی همشون ۵ ساعت صف سکه و دلار و مرغ و گوشت وایمیسن و ۱۰ برابر یه اروپایی غذا میخورن ما مردم کار و تلاش و زکات و خمس و جهاد نیستیم فقط بلدیم بخوریم و بپوشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به 15:45
شاید شماها اهل جنگ نباشید که نیستید مگر8سال دفاع مقدس سربازان سودانی ازایران دفاع کردن؟ بله شما جوانان امروز یعنی پخلوون پنبه هستید با دوکیلو بار برداشتن پنچر میشید هرکسی به شماها زن بدهد نادان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
این کادری ها نگران آخرت شون نیستن که این همه ظلم میکنن در حق سرباز؟
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
معضل اینجاست که اصلا اعتقادی به آخرت و حساب و کتاب ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به سرباز
نه که توخیلی اعتقاد وحساب وکتاب داری اگر داشتی توهین نمیکردی واقعا روانی هستی تو برو روانپرشک شاید چند روزی بستری شدید مردمم محله از عربده کشی تو راخت شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
باید بررسی بشه نمره روانشناسی قاتل، الف بوده یا ب
آیا قاتل معاف از رزم بوده یا نه
آیا قاتل معاف از نگهبانی با اسلحه یا بدون اسلحه بوده یا نه

آیا یگان خدمتی اسلحه را به وی داده است یا خود او به زور از نگهبان گرفته است

گروهبان نگهبان و افسر سر نگهبان قصوری انجام دادند یا نه

و اینکه گمانه زنی در مورد علت حادثه اولین بار از کجا نشات گرفت و اینکه چرا قبل از روشن شدن موضوع و مشخص شدن انگیزه قاتل، عنوان شهید به مقتولین داده شد

پیشگیری بهتر از درمان است با بررسی علت حادثه و وضع قوانین بهتر و کنترل بیشتر مانع از بروز چنین حوادثی میتوان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
معمولا یگان بزور اسلحه میده بهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ما یه ستوان دو داشتیم تو یگان ویژه سربازا رو کتک میزد به بدترین شکل ممکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کادری ها اتاق هاشون بخاری داشت ولی سربازا نداشتن.قرار بود رییس برا سربازا بخاری بیاره که جانشین رییس که یه سرگرد بود نزاشت و گفت سرباز پررو میشه .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو شرجی ۱۰۰ درصد کولر اتاق ما که ۳ نفر بودیم رو با کولر اتاق خودش عوض کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه جنگ بشه همین کادری های تنبل فرار میکنن و باز سرباز باید بره خط مقدم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
این رو من به چشم دیدم که از هر چی نظامی و نظامی گری هست،بیزارن.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اون که صددرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
شاید اون چهارتا سرباز اذیتش کردن اینم اونارو کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا سریع به مقتولین لقب شهید دادند وقتی انگیزه‌ی قتل مشخص نیست ؟ شاید اصلا قاتل توسط مقتولین مورد آزار جنسی قرار گرفته باشه و شایدهای دیگر ولی نباید عجولانه واژه مقدس شهید به هر کسی داد
United States of America
یاسر
۱۳:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
در این که کار این سرباز بسیار ناشایست بوده به هر دلیل یا بهانه ای ، ولی بعضی از سرباز ها به خاطر این که خیلی ناز نازی بزرگ شدن تاب و تحمل خدمت رو ندارن ، و در مقابل دستورات پر رویی میکنن ، سربازی اجباری باید برداشته بشه چون همه در رفتن به خدمت یکسان نیستند و بعضی ها از پول یا رانت استفاده میکنن برای فرار از خدمت ، شوخی های و تمسخر هم خدمتی ها تو پادگان ، کار بسیار خطرناکیه و منجر به همچین فاجعه هایی میشه چون همه یه شرایط نیستن و ممکنه یه نفر از لحاظ روحی بسیار ضعیف باشه . در آخر با خانواده های داغدیده تسلیت میگم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
برادر بنده سرباز مشهد تو راهور بود, یکجا انداختید که ایشان تعریف میکرد حتی یک سوپری نداشت, مامور کشت از یگان مربوطه هم چون کادری بود محل سرباز نمی داد, ارمان های امام (ره) چنین هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
سیروس ایمان
۱۲:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
س بازیه خونه خاله که نیست باید آماده شی برا روزهای سخت. کاریها هم حداقل دوبرابر خدمت شما توالت شستن، جارو زدن. قرار نیست 30سال این کار را بکنن. تربیت ها بد شد و الا الان پادگان‌ها شدن مهد کودک، سربازان همه شل و ول، س پست خواب، عقده ای شماها هستید که می گید کادرها حقوق مفت می گیرن، اگه تخم لای پاهات هست 2 سال خدمت را مثل مرد انجام می دادید با همه کم و کاستی هاش، یه مشت سوسول و بچه ننه واقعا ما کاریها داریم با طرز فکر و اعمال جوانهای این دوره زجر می کشیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۲:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اولا ادب داشته باش.دوما ما رفتیم خوب هم رفتیم.تو یکی از جزایر دورافتاده و محروم.مثل بعضیا بغل خونه مون نبودیم که بیایم بگیم به به عجب چیزیه سربازی.ولی وقتی برگشتیم دیدیم شاد رفتیم و با یه روحیه داغون و شخصیت شکسته و غرور له شده برگشتیم و فهمیدیم دو سال از عمرمون که خیلی کارها میشد داخلش انجام بدی دود شده رفته.عقل هم خوب چیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۱:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
واااااای خدای من چقدر غلط املایی داری مسئول 1بخش از صداو سیما خدا به داد ما برسه که تو وامثال تو مسئولای ما هستید
والله اگه من توی پادگانی که شما خدمت کردی واین وضع سوادتوادم باسواده انگشتاتو قطع میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
حانم این اقا مسخره کرده عمدا اینگونه نوشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ناذنین خانیم
اطفاقا خیلی درصت نوشتم کجای کامنط من قلط بود درذمن من مدیریکی از شبکه های سدا وصیما هستم قرارنیصت من کارکنم من دصتور میدم من دردانشگاه تدریص میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اقای سربازسابق داری دروغ میگی سربازی همه باید بیان پدرمن رفته پدربزرگ من رفته من هم رفتم اقای سرباز سابق چرا الکی بدون دلیل صحبت میکنی مگردرادارات دیگر کارمندان اون اداره جارو یا دستشویی میشورن که کادر مملکت بیا د اینکارو بکنه بعدش مگر کارکنان کادر محل زیستشون پادگانه..بیان جارو کنن اقای سرباز سابق خیلی از پرسنل کادر دارن الان تو مرز همراه با کارکنان وظیفه از مرزها حراست میکنن اقای سرباز سابق تا دشمن نیایددردوازهای شهر کسی قدر کارکنان نیروهای مسلح را نمیداندتوداری دم از قیامت میزنی مگرتو کی هستی که کلیه کارکنان کادررا گناه کار تشخیص داده....اقای وظیفه سابق حاضر قسم بخورم تو ازان دسته از سربازها بودی که تنبل وتن پرورنفری بودی که حتی توانایی شستن جورابات ندارید...قانون مشخص کرده کی نظافت بکنه کی راننده تانک باشه کی توپچی باشه کی فرمانده باشه پادگان محل زیست استراحت سربازه باید سرباز نظافت بکنه...بعدم کارکنان کادر مثل فرزندخودشون با سربازها رفتار میکنن ودر پادگان بازرسی وحفاظت هست کسی جرات ندارد به سرباز توهین بکند....اقای وظیفه سابق طرز فکرت مثل پیرمردهای البانی نشین هست...دروغ های فضای مجازی درمغزقلب وانسانیتت تاثیرگذاشته...ودرپایان از خداوند میخوام که تمام جوان های سرزمینم عاقبت بخیر بشن ودیگرشاهد این گونه حوادث نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
نمی‌خواستم بگم اما مجبورم کردی.من لب مرز بودم،مرز آبی.از ۷ صبح پست میدادم،کار اداری انجام میدادم،ظرف می شستم،توالت می شستم،غذا میگرفتم،نامه این طرف و اون طرف می بردم،تلفن جواب میدادم،درخت هرس میکردم،کار فنی میکردم و....... .کادری هم میخورد و می خوابید و دستور میداد.آره،کادری داره با خوردن و خوابیدن از مرز حراست می‌کنه.میگفتن ما اگه هیچ کاری هم نکنیم همین که فقط اینجا حضور داریم باعث میشه حقوق مون حلال باشه.خودتون تا تهش رو بخونید. پس حرف تون رو اول بفهمید بعد بزنید.مشکل اینجاست که قانون ایراد داره و باید قانونی که شما بهش اشاره می کنید رو به کثافت و نجاست کشید.
United States of America
یاسر
۱۳:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز سابق داره واقعیات رو میگه ، با تمام ارادتی که به محافظان امنیت دارم . من نمیدونم امثال شما تا کی میخواید سرتون رو مثل کبک کنین تو برف ، دو سال از بهترین سالهای یک جوون توی سربازی داره تلف میشه با کارهای بیهوده و خسته کننده ، اگه این کارهایی که سربازا تو پادگان انجام میدن ، شما میگید برای خودسازیه ، بی زحمت همین کادریا هم وظیفشونه جایی که کار میکنن و نظافت کنن تا به مرحله خودسازی برسن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به سرباز سابق
دوست عزیز نگهبانی دادن وظیفه کادر نیست حفظ اماکن پادگان برعهده سربازان هست اگر قراربراین باشد کادر نگهبانی بدهد ومحوطه پادگان را جارو بزند بفرمائید شما که گفتید اعتدال رورعایت کنیم وظیفه سرباز درپادگان چیست؟ نکنه توقع داری کادر بیاید دستشویی وظرف غذای شماهارا بشورد ویا محوطه را جارو بزند درقانون نیروهای مسلح وظیفه کادر مشخص ووظیفه سربازان هم مشخص هست ازانصاف هم دور نشویم الان درهمه پادگانها بهترین وبا کیفیت ترین غذارا برای سربازان سرو میکنند بعدش هم توقع نداری که هرروز جوجه کباب ومرغ تقدیم شما کنند بله اگر بودجه درحدی بود که هرروز به سربازان مرغ وجوجه بدهند قطعا اینکاررا میکردند وضمنا وظیفه سربازان تحمل سختی هاهست نه جای استراحت ولمیدن سرباز باید بداند وبتواند ظروف غذای خودشرا بشورد ومحل زیست خودش را تمیزکند وبرای حفظ بیت المال درپادگان نگهبانی بدهد وگرنه نمیگفتن سربازی میگفتن دوسال بروید اردوی شبانه روزی الان خدمت سربازی نسبت به سالهای اول انقلاب بمراتب بهتر شده است چون حتی المقدور این امکانات را نیروهای مسلح فراهم اورده است که هرسربازی دراستان خودش ویا استان همجوار خدمت کند واالان سربازان ما درپادگانهای ارتش تکریم میشونددوست عزیز بنظرشما کاریک کادری کارراختی هست نه اینگونه تصور نکن شاید تو ظاهر قضیه را میدیدی یک کادر ارتش دربست دراختیار فرماندهان پادگانها هستنددرمقابل مردم مسئول هستند تا امنیت مرزهای زمینی وهوایی ودریایی را حفظ کنند الان طوری صحبت میکنی که انگار دردوسال خدمت دربطن کاری نیروهای مسلح بودی بهرحال این وظیفه سرباز هست که پادگان را جارو بزند فضای سبز را نگهداری کند محیط زیست خودش را تمیزنگه دارد ودرمقابل کمک کار بعضی از امور ارتش ویا نیروهای مسلح باشد قطعا سربازان زیر مدرک لیسانس رادراموراداری استفاده نمیکنند مگر ابدارچی ونظافتچی انشالله زمانی برسدهرکسی درچارچوب وظانفش کارکند ونق نزند بله وظیفه اصلی یک فرمانده پادگان این هست اول به وضعیت روحی واخلاقی همکاران کادر ووظیفه خود دقت کند ونسبت به مشکلات انها درحدتوان تلاش کند تا رفع شود واین دلیل نمیشود اگر سربازی نشد روز مشخص مرخصی بگیرد خودکشی ویا همکارانش را مضروب کند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز نه تنها زیر پای خودش رو جارو می‌کنه و ظرف خودش رو هم می شوره بلکه ظرف کادری رو هم می شوره و زیر پاش رو هم جارو می‌کنه.نه تنها غذای خودش رو تهیه می‌کنه غذای شما رو هم تهیه می‌کنه.تعریفت از وظیفه چیه برادر؟وظیفه اون چیزی هست که شما مشخص میکنید.قانون؟قانون؟قاااااانون؟هه،چه کلمه‌ی غریب و خنده‌داری.قانونی که میگه سرباز به جرم پسر بودن و ایرانی بودن باید ده برابر شما کار کنه و یک دهم شما حقوق بگیره قانونه؟این قانون و نویسنده‌ش و مطیعش رو باید به کثافت و نجاست کشید.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۱:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کادری هایی که دارن یقه شون رو جر میدن و میگن سرباز برای دفاع از وطن موظفه به صورت رایگان پادگان و توالت تمیز کنه و ظرف بشوره چرا بخاطر دفاع از وطن حقوق میگیرن؟دفاع از وطن واجب تره یا پول؟اصلا چرا تمام طول خدمت شون رو اندازه‌ی حقوق سرباز،حقوق نگیرن؟دفاع از وطن واجب تره یا پول؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو واقعا احمقی تو هم مثل این سرباز روانی هستی باشه کادری مفت برای دفاع از وطن خدمت کنند تا تو گشاد گشاد توخیابون جیب بری کنی
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا حرف حق رو بر نمی‌تابید؟مشخصه کادری هستی و عین همین رفتار رو داخل پادگان با امثال من داشتی.خوبه که شخصیت تون رو مردم ببینن و بشناسن.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
احمق جان ما میگیم اگه سرباز داره پا به پای کادری و بیشتر از اون کار می‌کنه و از جون مایه می‌ذاره به اندازه‌ی کادری حقوق بگیره،به اندازه‌ی کادری امکانات داشته باشه،به اندازه‌ی کادری احترام و مرخصی داشته باشه و....... .مشکل اینجاست که توی کله پوک تون کردن که سرباز نوکر شماست.این شده عقیده تون و هر حرفی که مخالفش باشه آتیش تون میزنه.آره مشکل اینجاست احمق جان.
#کار این سرباز قابل دفاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به سرباز سابق
باشه میگم از فردا به سربازان خونخ سازمانی بدهند زیرپایشان ماشین پژوپارس وبایک راننده اصلاچطوره بگم فرمانده پادگان صبج بخ صبح بیاد دنبالت با سلام وصلوات ببره پادگان اگر درپادگان دوست داشتی یک چای دم کن اگه دوست نداشتی اونجا بشین کادرها توروباد بزنند تا نفست بند نیادکلا سربازی را باید با کادرها جایشان را عوض کنیم که مبادا خودکشی کنی ویا چند نفرروبکشی ایکاش امثال شماها خودکشی کنند بهتره تا چندتا سرباز را بکشن بود ونبود شمابرای کشورتوفیری نداره اگر زنده باشین بجز هزینه روی دست دولت کاری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۸:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خدا رو شکر که مردم دارن می بینن.همین دیگه،کینه‌ی عمیق تون نسبت به سرباز جماعت شدیدا هویداست.مگه سرباز آدمه که حقوق بگیره؟مگه آدمه که نیاز به غذا و استراحت داشته باشه؟مگه آدمه که پوشاک و استحمام بخواد؟مگه آدمه که شأن و شخصیت داشته باشه؟آره کادری محترم.شما درست میگید.هیهات از قیامت تون.هیهات.......
Germany
7891
۱۱:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز شهید قاسم سلیمانی. نه سپهبد نه گروهبان. روی مزار نوشته سرباز. این یارو شیشه کشیده بوده و دست نجسش رو روی ماشه فشار داده بوده. وگرنه صدام هم اینقدر ولدالچموش بود که تا لحظه اخر از خودش دفاع میکرد و زیر بار حرف حق نمیرفت. یه موضوع هم راجع به فریدون فرخزاد بگم: رادیو فردا برای سالمرگش تعزیه راه انداخته. میگه ایران باید جوابگو باشه. ولی نمیگه این فرخزاد یه خلبان ایرانی رو به نام محمدی که برادرش هم رفیق گرمابه و گلستان فرخزاد بوده از توی اردوگاه اسرا ازاد کرده و به بیرون از عراق برده و این موضوع نظامی بوده و اگر فریدون فرخزاد نظامی بوده خوب این که عزا نداره ماتم نداره. اسمشو گذاشتن: شرقی غمگین !!! کی مقصره؟ دولت ایران !!! ونه دولت عراق که براش یه خلبان اسیر که شماره صلیب داشته رو به افتخارش ازاد کرده. نه دولت ایران تقصیر داره. اینا هیچ تغییری توی تصمیم این احمق ها نداره که با خودشون بگن بابا طرف رقاص بوده یا نظامی؟ سیاسی بوده یا اقتصادی؟ (اموال خوانندگان خارج نشین امثال خانم گوگوش و داریوش و ستار و امثالهم). حالا این سرباز هم حکما یک شرقی غمگین بوده که هم خدمتی هاشو کشته !!! مثلا رادیو فردا نمیگه فرخزاد که رقاص کاخ ملکه مادر بوده رو چی به اینکه پا تو کفش صدام یزید کافر بکنه؟ بعدش چرا دولت ایران مقصر شد؟ الان اگه از این سرباز بیشعور بپرسی چرا کشتی میگه شرایط پیرامون من ایجاب میکرد و من هم بناچار مجبور شدم و اتفاقیه که افتاده و من تقصیری نداشتم. گاوریل پرنسیپ هم تازه از سربازی برگشته بود و عضو گروه دست سیاه شده بود. زد ارکدوک فرانتس فردیناند ولیعهد اتریش و همسرش دوشس هوهنبرگ رو کشت و بعد هنوز هم طلبکار بود. الان هم توی صربستان مجسمه اش رو ساختن میگن او قدیس بود. ولی بانی جنگ جهانی اول و دوم خودش بود. ادم بیشعور مادرزاد بیشعوره. زندگی مثل کوره میمونه بعضی ازش در میرن و بیشعور میشن بعضی استقامت میکنن و فولاد ابدیده میشن مثل سرباز سرافراز شهید قاسم سلیمانی میشن ابروی یک ملت یک کشور. سلیمانی سرباز بود. ما سرباز تربیت میکنیم که سر ببازه برا رهبرش برا دین و ایمونش برا خدا. نه برا مرخصی.نه برا حقوق ماهیانه. من سردار سپاه میشناسم که با درجه سرداری تو خیابون میخوابیده. خونه نداشته ولی کسی رو ازار نداده. سرباز غلط میکنه که از این غلطا بکنه. سرباز هیتلر سرباز بود. من دوازده سالگی وارد نظام شدم. الان باید مردم برام برقصن؟ ولی شونزده ساله بودم که عراقیا گرفتنم و بخدا زن های نظامی درجه بالای عراقی جلوی بقیه اسرا دوره ام کردند و رقصیدند و فیلمبردار فیلم هم گرفت. با دامن کوتاه بالا زانو و سر برهنه میرقصیدن. من هنوز سبیل یا ریش هم نداشتم که بگم بخدا بچه نیستم. اصلا همین الان اگه بزارن میرم سربازی یه قرون هم نمیخوام. سرباز یعنی رهبر. یعنی امام. عسکری. عرب به سرباز میگه: عسکری. یعنی کوه. اینا واسه ما دلیل نشد که بخاطر مرخصی. خدارا صد هزار مرتبه شکر که خودشو نشون داد که چه موجود بیخودیه. و این که اصلا خودی نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۰:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
واقعا متاسف میشم نظرات مردان و میخونم چقد درباره دوره خدمت سربازی بد میگن
این نشون میده آستانه تحمل پسران ایرانی کم شده و چقد والدین ایرانی توتربیت کم کاری کردن
اینکه یک پسر نه بشنوه از خواستگاری دختر اونو،اسیدبپاشه ،اینکه یک پسر بخاطر نخریدن موتور سیکلت توسط پدر،خودکشی کنه ،اینکه یک مرد سرهمسرش بگردونه تو خیابون بخاطر خیانت زنش وغیره
و حالا یک سرباز ب خودش حق بده چهار خانواده و داغدار کنه
و همه نظردهندگان مرد اینجا از شرایط سخت سربازی بگن

مرد باید بره سربازی تا قدر دستپخت وخدمات مادر و پدرش و همسرش و بدونه باید لمس کنه ک جنگ بدتر از سربازیه باید بدونه

واینکه سربازی وبا پول بابا میخرن واقعا نهایت بد تربیتی فرزند توسط والدین نشون میده ولی یک پسر سرپرست خانوار فقیر باید بره سربازی این خب نیس حداقل میشه نصف کرد این خدمت و.
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۱:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
شما دختران اهل تز دادن هستید بیابرید سربازی اگه تونستید یک ساعت تحمل کنید اونوقت نظر بدهید ثانیا این که گفته ایی به خاطر یک نه گفتن بیاد توصورت دختر مردم اسید بپاشه این کار یک عده عقده ایی هست نه همه پسران ثالثا فکر کنم دوره زمونه عوض شده وکسی خواستگاری نره وشما دختران بمانید درخانه ی پدری برید حالش راببرید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۱:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه آستانه تحمل مون کم حداقل روزی ۵۰ تا خودکشی و دگرکشی داخل مراکز نظامی اتفاق میفتاد.چون وقتی خیلی اذیتت میکنن یه لحظه به خودت میگی من چرا اینجام؟من الان میتونستم سرکار باشم،میتونستم ازدواج کرده باشم،میتونستم مشغول درس باشم،میتونستم آزاد باشم و....... .چرا مثل زندانی ‌‌ها باهام برخورد میکنن؟چرا نمی‌فهمن دیشب نخوابیدم؟چرا نمی‌فهمن گرسنه هستم و پول هم ندارم؟چرا نمی‌فهمن نیاز به حمام دارم؟مگه من چه گناهی کردم؟مگه من چه بدی‌ای بهشون کردم؟آقا تو رو خدا رحم کنید.حرف نزن ببینم،اومدی سربازی.خونه خاله که نیومدی.اومدی مرد بشی.آقا به خدا من الان نباید اینجا باشم.خفه شو ببینم.پا مرغی،بشین پامرغی برو.چرا؟چرا نداره(حرف رکیک).زود باش حیف نون.
تا وقتی تو شرایط کسی قرار نگرفتید قضاوتش نکنید.
#کار این فرد قابل دفاع نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۲:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا همینه، تربیت خانوادگی مهمه، پسر و دختر هم نداره، بچه ها اینقدر لوس و ضعیف بار میان که هیچ مقاومت و ترفندی رو تو زندگی بلد نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بنده خودم کادری هستم واقعا حرفت را قبول ندارم, کادری و ستادی ها همه جوره ظلم کردند, به خداوندی خدا خودم شاهد بودم, حق با مردم هست.
Iran (Islamic Republic of)
MEHRDAD
۱۵:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مزخرف نگو.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۰:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
جناب ناشناس ۲۲:۳۹
مشخصه که یکی از کادری ها هستید.ببینید بیایید دست از دروغ گفتن و رویا بافی برداریم.واقعیت سربازی رو ببینیم.سرباز غذای خوب ندارد(سربازی رفته ها با دمپایی آشنا هستند و می‌دونند)،سرباز خوابگاه مناسب ندارد(مرداد و جزیره و آسایشگاه بدون کولر)،سرباز حمام ندارد(همینه که هست،چند بار درستش کردیم دیگه بهتر از این نمیشه-آقا به خدا این آب با این دما واسه آبپز کردن تخم مرغه،عیب نداره اومدی سربازی خونه خاله که نیست)و....... .چرا دروغ میگید؟ابن همه لیسانس که دارن پست میدن رو نمی بینید؟واقعا ماشاءالله به این طرز فکر تون.سرباز دو سال از عمرش رو بذاره که فضای سبز پادگان رو درست کنه؟توالت شما رو بشوره؟پادگان رو جارو کنه؟شیوه نوین برده‌داری هست درسته؟والله و بالله که همه تون فردای قیامت(که ذره ای بهش اعتقاد ندارید) باید جواب بدید.ما نگفتیم این برده ی بدبخت بیکار باشه اما اگه اون پست میده تو هم بده.اگه جارو میزنه تو هم بزن.اگه توالت تو رو می‌شوره تو هم بشور.از فردا ظرف خودت رو خودت بشور.خودت چایی دم کن.سختی کشیدن با نوکری کردن فرق داره.رفتار شما بیگاری کشیدنه نه تحمل سختی.بفهمید(اگه میتونید البته).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو خیلی بدبختی همین اگر دیگه سربازان وطن مثل تو باشند فاتجه کشورخوانده هست امثال تولیاقت خدمت سربازی را ندارید پشت شماهارا باید گاری ببندند اشغالهای پادگان را بان حمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خداوند رو شاکرم که خودتون به دست خودتون دارید شخصیت تون رو به مردم نمایش میدید.دوستان این است رفتاری که با سربازان در پادگان‌ها انجام میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز نگهبانی دادن وظیفه کادر نیست حفظ اماکن پادگان برعهده سربازان هست اگر قراربراین باشد کادر نگهبانی بدهد ومحوطه پادگان را جارو بزند بفرمائید شما که گفتید اعتدال رورعایت کنیم وظیفه سرباز درپادگان چیست؟ نکنه توقع داری کادر بیاید دستشویی وظرف غذای شماهارا بشورد ویا محوطه را جارو بزند درقانون نیروهای مسلح وظیفه کادر مشخص ووظیفه سربازان هم مشخص هست ازانصاف هم دور نشویم الان درهمه پادگانها بهترین وبا کیفیت ترین غذارا برای سربازان سرو میکنند بعدش هم توقع نداری که هرروز جوجه کباب ومرغ تقدیم شما کنند بله اگر بودجه درحدی بود که هرروز به سربازان مرغ وجوجه بدهند قطعا اینکاررا میکردند وضمنا وظیفه سربازان تحمل سختی هاهست نه جای استراحت ولمیدن سرباز باید بداند وبتواند ظروف غذای خودشرا بشورد ومحل زیست خودش را تمیزکند وبرای حفظ بیت المال درپادگان نگهبانی بدهد وگرنه نمیگفتن سربازی میگفتن دوسال بروید اردوی شبانه روزی الان خدمت سربازی نسبت به سالهای اول انقلاب بمراتب بهتر شده است چون حتی المقدور این امکانات را نیروهای مسلح فراهم اورده است که هرسربازی دراستان خودش ویا استان همجوار خدمت کند واالان سربازان ما درپادگانهای ارتش تکریم میشونددوست عزیز بنظرشما کاریک کادری کارراختی هست نه اینگونه تصور نکن شاید تو ظاهر قضیه را میدیدی یک کادر ارتش دربست دراختیار فرماندهان پادگانها هستنددرمقابل مردم مسئول هستند تا امنیت مرزهای زمینی وهوایی ودریایی را حفظ کنند الان طوری صحبت میکنی که انگار دردوسال خدمت دربطن کاری نیروهای مسلح بودی بهرحال این وظیفه سرباز هست که پادگان را جارو بزند فضای سبز را نگهداری کند محیط زیست خودش را تمیزنگه دارد ودرمقابل کمک کار بعضی از امور ارتش ویا نیروهای مسلح باشد قطعا سربازان زیر مدرک لیسانس رادراموراداری استفاده نمیکنند مگر ابدارچی ونظافتچی انشالله زمانی برسدهرکسی درچارچوب وظانفش کارکند ونق نزند بله وظیفه اصلی یک فرمانده پادگان این هست اول به وضعیت روحی واخلاقی همکاران کادر ووظیفه خود دقت کند ونسبت به مشکلات انها درحدتوان تلاش کند تا رفع شود واین دلیل نمیشود اگر سربازی نشد روز مشخص مرخصی بگیرد خودکشی ویا همکارانش را مضروب کند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کسی خواهان لم دادن نبود دوست تهی مغز من.گفتیم سربازی که از خروس خوان مثل یه برده ازش کار میکشید ظهر یا شب که رفت آسایشگاه باید یه جای مناسب داشته باشه واسه استراحت نه توی شرجی ۱۰۰ درصد بره داخل یه اتاق ۱۲ متری بدون کولر که استراحت کنه در حالی کادری زیر اسپیلت نو مشغول استراحت باشه.اگه کادری کولر داره سرباز هم باید داشته باشه و اگه سرباز نداره کادری هم نباید داشته باشه.چرا وقتی امکانات میاد اول بین کادری با حقوق چند میلیونی تقسیم میشه و اگه چیزی اضافه اومد به سرباز اختصاص پیدا میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۰:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من چند سال پیش سربازم بودم ودرسربازی خودکشی سربازان وچنین مواردی رابه وفور مشاهده کردم علت آن دلایل مختلفی داشت دلیل اصلی آن عقده ایی بودن کادر وزورگویی کادر وکثیف بودن کادر بود دلایل دیگررا میتوان مشکلات خانوادگی وشرایط پادگان و.... سربازان یاد کرد یک عده حیف نون بنام کادر که اگر موقعی خدانکرده جنگ هم بشود این سربازان هستن که درخط مقدم بادشمن میجنگند تنها کاری که کادر انجام می دهد پول حرام سر سفره زن وبچه اشون میبرند حدود 95درصد کارهای پادگانهای کشور راسربازان انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کثیف اونیه که تورا تربیت کرده...پرسنل کادرشهیدصیادهست شهیدسلیمانی هست شهیددورانوخیلیهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
قاسم سلیمانی به سرباز احترام گذاشت ولی کادری ها و ... فقط توبیخ و ... سرشان می شود,بنده هم 21 ماه خدمت توپخانه کردم. سربازی رضاشاهی چه چیزی به مملکت داده جزخراب کردن اسم نظام جمهوری اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خوب کاری کرده من بودم همه رامی کشتم تا قاره امریکا هم بفهمن که بداننذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مگه نمیگین رضا خان بد بود خب چرا سربازی رو بر نمیدارید
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۲:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
واسه اینکه طرفدارای پهلوی هنوز حرف واسه گفتن داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه سربازی خوبه چرا سردار کمالی پسرشو معاف کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
هر چی شما بگین کذب هست،ما صدق می پنداریمش. کار سرباز هم بسیار اشتباه و غلط بوده. ولی باید دید برخورد مافوق هاش چقدر بد بوده که اینو روانی کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
به نذر من صرباظی بایدداوتلبانه باشد مصولان نزام فرزندانشان به صرباظی نمیرن ولی برای ماجوانان دوصال باید عمرمان را طلف کنیم برای اینخا خدمت کنیم من صرباظم صرباطی صرسرسره باظی زده صرباظی را کوشت من الان کارمند ومدیریکی از شبکه های صدا وصیماهصتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من سربازم .شبها که شیفته افسر نگهبان میگیره برا خودش میخوابه بعد سرباز باید بیدار باشه فرداشم بدون استراحت باز کار کنه.بعد پولش رو کادر میبره .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خدا واسه خانواده ت نگهت داره که حق میگی و نمی ترسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
قاتل چندروزه بازداشت شده بعد میگید انگیزه قتل مشخص نیست ؟ ... خودتونید. همینه که مردم به هر حرفی اعتماد میکنن بجز حرف مسئولین و رسانه های داخلی چون فقط دروغ میگن . عین قضیه ماهیدشت که اسرائیل اومد پایگاه رو زد بعد همه مسئولین گفتن صدای بامنشا نامعلوم بود انقد مسئولین مسخره باشن نعمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سربازی=آمادگی برای جنگ در بدترین شرایط برای دفاع از کشور و ناموس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خودت رفتی سربازی؟
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۴:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو سربازی تو رو برای فشار روانی آماده میکنند و نه رزم. درواقع خود کادری ها هم از رزم چیزی نمیفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خشاب و مهمات اسلحه رو بردارید از این بعد اسلحه بدون خشاب و تیر بدید دست سربازان در پادگان
Iran (Islamic Republic of)
بنیادنیا
۰۳:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
قاتل روستوف که ۷۸ مورد قتل انجام داده بود میگفت قربانیان من در زمان اشتباه در مکان اشتباه بودند ...حکایت ۴ تا سربازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سربازی اجباری باید حذف بشود, تکذیب نشد حرف. بنده هم سرباز بودم تو مناطق سیستان انقدر اذیت کردید که خداوکیلی به مرگ راضی شدم. خفت بار هست سربازی با شرایط سخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ای بابا چه حوصله ایی دارین شماها واسه نوشتن
Iran (Islamic Republic of)
حسن نجفی
۰۱:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
نبود تکریم شأن سرباز مهم ترین علت این خشونت هاست. و این که اهل دائم پادگان باید بدانند مه اگر سرباز نباشد درجه های روی دوششان به اندازه قیمت پارچه اش هم نمی ارزد. سرباز پول می خواهد، غذا می خواهد، آزادی عمل و خلاقیت می خواهد اما احترام و درک شدن هم لازم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۱:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تجربه ثابت کرده هر چی تکذیب شده حقیقت داشته
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من سال۸۳سرباز بودم انصافا از لحاظ تغذیه یگان خدمتی ما عالی بود امکانات و مرخصی هم خوب بود. فقط حقوقش کم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دیگه کی حرف مسوولئین باور میکنه صدبار دیگه هم بگید شایع س کی باور کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خدا میدونه چه کوفتی زده این نامرد چهار تا خانواده رو عزادار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
برا مرخصی نبوده هیچ عقلی اینو قبول نمیکنه چون باید فرماندشو میکشت نه هم خدمتیشو
تجربه در اتفاقات این شکلی نشون داده اینا ریشه ناموسی یا ریشه در شوخی های جنسی داشته
البته نباید قضاوت کرد
Netherlands
حمید رضا
۲۳:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
حتما با اون چهار نفر مشکل داشته دعوایی کرده یا ازشون کتک خورده برای مرخصی نرفتن نمیتونه باشه همه ما سربازی رفتیم فرمانده ها اکثر مهربان و با گذشت هستن و هوای سرباز رو دارن من فکر نمیکنم به خاطر بد رفتاری فرماندهان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
فرمانده ما فحش میداد و اصلا هم مهربون نبود . سر صبحگاه یه بنده خدایی رو مجبور کرد کلی سینه خیز بره اعتراض کرد گفت چرا فرمانده خیلی خونسرد گفت از قیافت خوشم نمیاد از فردا موقع صبحگاه نیا. جلوی همه بدون هیچ ترسی این حرف رو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سربازی اجباری را حذف بفرماید، بنده به عنوان یک پدر که 21 ماه خدمت کردم عرض میکنم، حق سرباز این نیست. التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
شمایی که دارین کار این سرباز قاتل رو توجیه میکنین اصلا میفهمین دارین چی میگین؟!!
چهار تا آدم رو کشته حالا به هر دلیل، ولی چهار تا جوون که خانواده و بابا ننه دارن شایدم ازدواج کرده بودن ... واقعا برا این ملت با این طرز تفکر باید تاسف خورد که دارن برا یه قاتل و آدم کش اونم چهار نفر توجیه میکنن و به قول خودشون ریشه یابی بلغور میکنن
گاهی آدم به خودش میگه شاید آمریکایی هایی که بخاطر کار در ایران حق توحش میگرفتن حق داشتن..البته دور از جون آدمای فرهیخته
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۳:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
از "بلغور" و " اصلا نمیفهمین" و... معلوم هست نمیدونی وقتی بدرقه هریک متهم طبق مقررات باید با دو مامور باشه ولی پنج تا متهم میدن دست و باید با ترس و لرز برسونی پاسگاه یا وقتی ۳ساعت پست میدی بعد عوض استراحت باید بری سر صحنه تصادف یا پرونده ببری دادگاه یا بری گشت یا...اینا چی هستن.
چه ربطی به توجیه کردن داره، بعضی ها طاقت نمیارن، این مسئولیتش با کیه؟
اون کسی که قانون اجباری رو میزاره باید فکر اینجاهاشم بکنه.
اصلا اگر این سربازی نبود، کل نیروی نظامی و انتظامی روی هوا بود، اونوقت بجای احترام متقابل باید سرباز به همه احترام بزاره...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
توجیه چیه؟ و چه ربطی به ملت یا هم خدمتیهاش داشته؟ تو هم داری قضاوت بیجا مکنی. همه جای دنیا از این داستانهای تلخ هست. ی نفر انقدر حالش خراب بوده که دست به این جنایت زده. تقصیر ارتش نیست تقصیر کسی دیگری نیست. باید صبر کرد تا علت رو دید. . فکر میکنی از دنیا با خبری...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سهوا مثبت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم داداش که حرف درست رو زدی
اگه یه آدم عادی بود همه میگفتن اعدامش کنید اما حالا چون سربازه هرچی چرت و پرت بلدن به هم می‌بافن تا این قاتل رو بیگناه جلوه بدن
شفای عاجل این ملت رو هرچه زودتر خواستارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
به نظر بنده این اتفاق ربطی هیچ فرماندهی نداردفقط بین قاتل وچهارتاسربازبوده اونم یک شوخی چنسی درضمن اگراین حدث من درست باشه بایداین سربازتشویق بشه وپرونده چهارتاسربازنباید به نام شهید سبت شود برای نظام ننگ است
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۲۲:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
بهتره اعتدال رو رعایت کنیم.سرباز در کشور ما صرفا یک برده ست و تمام.دقت کنید:برده.این برده چندین و چند مسئولیت داره و اگه نباشه حجم زیادی از کار لنگ می مونه.پس بدونید سرباز در فشار هست و تقریبا تمام کار افرادی که دارن پول ملت رو به عنوان حقوق میگیرن،انجام میدن و طبیعیه که با مرخصیش موافقت نشه چون زحمت آقایون زیاد میشه.سرباز نباشه کی نگهبانی بده؟کی توالت بشوره؟کی ظرف بشوره؟در همه مراکز نظامی ما کسانی که بهشون میگن کادری،به جز یک سری کار راحت و بی دردسر کاری انجام نمیدن.به سرباز سخت ترین و طاقت فرسا ترین و بیشترین کار و وظیفه رو محول میکنن و در کنار این بهش توهین میکنن،ساده ترین امکانات رو هم در اختیارش نمی‌ذارن،به فکر تغذیه و خوابش نیستن و...... .حالا شما خودتون رو بذارید جای سرباز با این شرایط غیر قابل تحمل.این برده قطعا یه جایی صبرش سر میاد،میزنه به سرش،دیوونه میشه.حالا یکی افسرده میشه و گوشه‌گیر،یکی هم دست به اسلحه می بره و....... .کار این بیچاره اصلا و ابدا قابل دفاع نیست اما بهتره منصف باشیم.سرباز،برده ست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز نگهبانی دادن وظیفه کادر نیست حفظ اماکن پادگان برعهده سربازان هست اگر قراربراین باشد کادر نگهبانی بدهد ومحوطه پادگان را جارو بزند بفرمائید شما که گفتید اعتدال رورعایت کنیم وظیفه سرباز درپادگان چیست؟ نکنه توقع داری کادر بیاید دستشویی وظرف غذای شماهارا بشورد ویا محوطه را جارو بزند درقانون نیروهای مسلح وظیفه کادر مشخص ووظیفه سربازان هم مشخص هست ازانصاف هم دور نشویم الان درهمه پادگانها بهترین وبا کیفیت ترین غذارا برای سربازان سرو میکنند بعدش هم توقع نداری که هرروز جوجه کباب ومرغ تقدیم شما کنند بله اگر بودجه درحدی بود که هرروز به سربازان مرغ وجوجه بدهند قطعا اینکاررا میکردند وضمنا وظیفه سربازان تحمل سختی هاهست نه جای استراحت ولمیدن سرباز باید بداند وبتواند ظروف غذای خودشرا بشورد ومحل زیست خودش را تمیزکند وبرای حفظ بیت المال درپادگان نگهبانی بدهد وگرنه نمیگفتن سربازی میگفتن دوسال بروید اردوی شبانه روزی الان خدمت سربازی نسبت به سالهای اول انقلاب بمراتب بهتر شده است چون حتی المقدور این امکانات را نیروهای مسلح فراهم اورده است که هرسربازی دراستان خودش ویا استان همجوار خدمت کند واالان سربازان ما درپادگانهای ارتش تکریم میشونددوست عزیز بنظرشما کاریک کادری کارراختی هست نه اینگونه تصور نکن شاید تو ظاهر قضیه را میدیدی یک کادر ارتش دربست دراختیار فرماندهان پادگانها هستنددرمقابل مردم مسئول هستند تا امنیت مرزهای زمینی وهوایی ودریایی را حفظ کنند الان طوری صحبت میکنی که انگار دردوسال خدمت دربطن کاری نیروهای مسلح بودی بهرحال این وظیفه سرباز هست که پادگان را جارو بزند فضای سبز را نگهداری کند محیط زیست خودش را تمیزنگه دارد ودرمقابل کمک کار بعضی از امور ارتش ویا نیروهای مسلح باشد قطعا سربازان زیر مدرک لیسانس رادراموراداری استفاده نمیکنند مگر ابدارچی ونظافتچی انشالله زمانی برسدهرکسی درچارچوب وظانفش کارکند ونق نزند بله وظیفه اصلی یک فرمانده پادگان این هست اول به وضعیت روحی واخلاقی همکاران کادر ووظیفه خود دقت کند ونسبت به مشکلات انها درحدتوان تلاش کند تا رفع شود واین دلیل نمیشود اگر سربازی نشد روز مشخص مرخصی بگیرد خودکشی ویا همکارانش را مضروب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
یک کتاب نوشتی . اما یک ذره عقل پشتش نیست
سربازی برای کشوری که در خطرناکترین منطقه قرار گرفته لازمه

من فقط تنها ایرادی که میتونم از خدمت سربازی بگیرم حقوق کم سربازهاست

سرباز نباشه من و تو امنیت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
جناب (ناشناس)
حرفت کاملا حق و درسته و هیچ اشکالی تو حرفت نیست.
آدم میره سربازی تا سختی بکشه
دو روز دیگه اگه خدایی نکرده جنگ شد بتونه اون شرایط چند صد برابر سخت تر از الانش رو تحمل کنه
سرباز توالت یا ظرف یا لباسش که خودش استفاده میکنه رو وظیفه اشه خودش تمیز و مرتب کنه.
ولی خوب حقوقش هم باید در نظر گرفت که باید حداقل راضی کننده باشه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۶:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز ظرف و لباس و توالت خودش رو بشوره.تا اینجاش درست اما چرا باید این کارها رو واسه کادری انجام بده؟ظرف و غذا و اتاق و محل کار کادری چه ربطی به سرباز داره؟سرباز نوکر وطن هست یا نوکر کادری مفت خور؟سرباز رفته از وطن دفاع کنه یا مستخدم کادری باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
من هروقت میخوام مطمئن بشم خبری راسته میام تو سایتتون میبینم هروقت نوشتید شایعه مطمئن میشم راسته. کلا هرچی بگید میفهمم بر عکسش درسته
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۲:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
من خودم سال ۷۸ سرباز نیروی انتظامی بودم انقدر شرایط برامون سخت بود، کار زیاد، استراحت کم، غذای بد، نداشتن حمام، زورگفتن کادری ها و... که خودم چندبار از عصبانیت به فکر زدن فرمانده ی پاسگاه افتادم...
خدا بهم رحم کرد که نزدمش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من سال71 رفتم سربازی اموزشی ونصف سربازیم توچادربودیم توی کوه نگهبان زاغه مهمات بودم ازبس عاشق سربازی بودم باتیرزدم پای خودم گفتن چراازدی گفتم ببینم شهداوقتی تیربه بدنشان میخوردچه حالی داشتن دوستم داشتم منوبه سخترین جاببرن بااینکه اون جایکه خدمت میکردم بهش میگفتن تبعیدگاه امامن چون بچه لکستان کرمانشاه بودم اونجابرام بهشت بودچون همش کوه درختان بلوط وبزهای کوهی هم درانجاخیلی زیادبودن اونجاهم پادگان اموزشی بودوهم جای خدمت یانرویدیا اگه میرویدمثل مردخدمت کنیدمگه خون ماازخون شهدارنگین تره مابرای خودمان خدمت میکنیم منتشوسردولت میزاریم من 29ماه 16روزخدمت کردم،اگرالان هم بگن دوباره میرم خدمت مابایددینمون وبه اسلام اداکنیم بچه ننه باشید،الان خدمت اینقدرراحت شده طرف هرروزمیادخانه مااونجاده نفربودیم شب توی اون برف وباران یه بادگیرپانچوسرتاپابهمان میدادن به مدت چهارساعت شب توی کیوکس یک نفره نگهبان مهمات بودیم،هم زندان رفتم هم بیمارستن بستری شدم بخاطری تیری که زدم،اما هیچ وقت مثل شماها نه نالیدم،مردباشید،مثل حسین فهمیده،و.ووهزاران هزارفهمیده دیگه،، یاحق
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۲۱:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
الکی قضاوت نکنین..خداوقیامتی هم هست..اکثرا انداختین گردن مملکت وخدمت اجباری.الان همه جاهمینه..تازه دوسال خدمت اونم با حقوق سخت نیست وظیفه هممونه..یه کم واقع بین باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تو خیلی کشور ها سربازی نیست،سرباز یعنی نیروی مفت و ارزان برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۲۱:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
از بس سرباز ها پر رو و جسور شده اند. از وقتی کتک زدن و داد زدن و بومی سازی و به کار نشکیدن و معافیت از رزم و ... اومده این اتفاقها رخ خواهد داد. چرا که قبلا خدمت ها ۲۴ ماه در صفر مرزی نا امن این برنامه ها حداقل خیلی کمتر بود. بعضی ها از بس در خانه پای بازی های رایانه ای نستشند نه دنبال کار و هنری نه به حرف بزرگترهای خانواده گوش میدهند. همان افراد اینگونه ۴ خانواده را به سوگ میکشانند و ۴ جوان با ارزوهای بلند را به سینه خاک. روحتان شاد و آروزی صبر برای خانواده های این عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
احتمالا خودت نتونستی معاف از رزم بگیری الان بهت فشار اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سربازی به این صورت هیچ وقت مقدس نبوده و نیست،بعدش هم خود رضا خان که سربازی را بوجود آورد یه آدم نامقدس بود چطور یه چیز مقدس بوجود آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
به سربازا خیلی سخت می گیرن،کادری ها عشقو حال می کنن،هر چی سختی و فشاره رو سربازاست،بعد پولا رو به کادری ها می دن،سرباز زحمت میکشه بعد پولا رو به کادری ها میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
گروگان گرفتن" احدی از شهروندان" لطفا ترجمه کنید من ایرانیم اهل عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
به احتمال بسیار زیاد علت این کار مرخصی نرفتن سرباز بوده. شما که این رو تکذیب میکنی چرا انگیزه واقعی رو نمیگی؟ در اولین بازجویی هم سرباز دلیلش رو میگه ولی شما پنهان میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مسوولین کشور ما تا حسابی ضرر وزیان به کشور تحمیل نکنن کاره عاقلانه انجام نمیدن مثلا اول شطرنج حرام بود موسیقی حرام بود روزه خواری حرام بودحتی ابسرد کن های بانک ها متروها وجاهای دیگه رو درماه رمضان میبستن ، بحمداله بعد از اینکه در دانشگاه تحصیل کردن وکمی فهمیده شدن الان شطرنج حلال شده موسیقی حلال شده وابسردکن های معابر عمومی برای زنان کودکان وبیماران یا کسانی مسافر هستن ونمی تونن روزه بگیرن باز شده حالا کشور ما باید هزاران ضرر وزیان تحمل کنه تا مسوولین ما درک کنن که شرایط امروز با زمان شرایط رضا شاه برای سربازی فرق میکنه وباید برای سربازی تدبیر جدیدی اتخاذ کنن باید منتظر بمانیم و زیان بدیم وامیدوار باشیم که مسوولین از این تحجر هم خارج بشن۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
انقدر که زندگی رو برای مردم سخت و غیر قابل تحمل کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگه امریکا این اتفاق افتاده بود الان میگفتید انجا فلان بهمان پس انسان خوب وبد در هردین وایین ومملکتی وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم اونجا روزی نیست که تیراندازی نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
حفاظت اطلاعات پادگان کوتاهی نکنه موظب درجه دارن باشه که آنها خودشان مشکل دارن هر کسی میا توی نظام بخوره بخواب نیست که خانواده‌شان را داغدار کرده من خدمتم کردم فرمانده داریم همه کسی فرمانده نیست مقصر صددرصد فرمانده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خودم هستم آنقدر ناراحت شدم کلمه مواظب درست ننوشتم ایراد نگیرید دوست شما بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
باید فرمانده یگان محاکمه شود که نتوانسته سربازی را نگهداری کند که خانواده ۴سربازی را داغدار کرد از اول محاکمه فرمانده یگان یا گردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
الان کادری هاشم دست کمی از سرباز ندارند
مشکلات اقتصادی و فشار شغلی و دوری از خانواده
باعث افسردگی و حتی خودکشی کادری ها هم شده
چه برسه به سرباز که هیچی از جامعه نمی دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگه اقدام تروریستی نبوده باید علل روانی ریشه یابی و با سهل انگاران برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
شما که فرمودین هنوز مشخص نیست پس چطور با اعتماد کامل میگید علت عدم مرخصی نبوده ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
گله ها از سربازی فقط تا قبل از پایان خدمته ...
وگرنه بعدش همش خاطرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
با این حساب
حتما جاسوس موساد و شبکه های بیگانه و معاند بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
آقا چرا مسئله رو امنیتی میکنید؟ یک نفر مشکل روحی داشته یک کار اشتباهی انجام داده قطعا خودش هم پشیمونه
Iran (Islamic Republic of)
*******
۱۹:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام اینقدر در امنیت کاملید که قدر این امنیت رو نمیدانید نهایتا دو سال سربازی هست وتموم میشه دریغ از اینکه بدانید که تمام این نظامی ها نه خودشون اسایش دارند ونه خانواده هاشون یا ماه به ماه در مرزها کار میکنند خواب وبیداری میکشند در بیماری و غم وشادی خانواده هاشون حضور ندارن پس لطفا نگید مرخصی واسه کادری هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دم در خونه چاقو میزارن گوشی رو میمیرن شکایت میکنی ، خدا هم پیداش نمیکنه جنگ و امنیت با هم تفاوت دارند ۲ سال از زندگی مردم رو زوری و مجانی و حقوق مفت میگیرند . کاملا حق با شماست
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۹:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
پایه هر رفتاری برمیگرده به تربیت خانوادگی، اگه این شرایط سخت و طاقت فرسا برای تمام جوانان باشه، پس همه باید خودکشی کنند، یا دیگر کشی راه بندازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
زود ی سر پوش دروغ گذاشتن روش کادر باید بمونه تو پادگان چون حقوق مفت میخوره سرباز بیچاره را بدبخت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
"اجباری" رو بردارین. سربازی رو حرفه ای کنین. همه اینا درست میشه. ( چه این یارو به خاطر مرخصی زده باشه یا هر چیز دیگه!) . به روز باشین بابا...تو یه چیز هنو با رضاخان اشتراک دارین : "اجباری"...
Iran (Islamic Republic of)
سرباز بدبخت گدا
۱۹:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
وقتی به زور میبرن خدمت همین میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خب چه ربطی به هم خدمتی های بدبختش داشت؟مگه اونا برده بودنش؟
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۲:۲۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سربازی بسیار با ارزش و مقدس است و هر کسی لیاقت آنرا ندارد کسانی که به هر دلیل این دوره پر افتخار را سپری نمی کنند در شخصیت آنها ضعف و خلا وجود دارد که با هیچ چیزی پر نمیشه و تا آخر عمرشان بابت این نارسایی هزینه می دهند سربازی همانند دانشگاه می باشد بسیار آموزنده و مفید اما باید مستعد بود و اهل درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
در پاسخ به (ث) سربازی یعنی بدبختی توی کشوری که جوانا توی جوونی پیر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
همه مردم ایران رو روانی کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
واقعا به بعضیا باید گفت مجبور نیستین ایران بمونی...راه باز جاده دراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کی مجبوره کرده ایران بمونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ددرودخدابرتوسربازی لیاقت میخوادکه یه ندارن چون بچه ننه هستن مگه میشه هرکه ازاون بیادبره خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خسته نباشید، بدون اطلاع وبا برداشت خودتون ، همه را به راحتی قضاوت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
همه رو دیوونه کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگه سرباز کاری بکنه ی صورتجلسه می نویسن برا سرباز بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
الان همه ایرانیها عصبی هستند.
دست هر کی اسلحه بیفته، در مدت نهایت یک هفته همین کار رو میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
راست میگی.
خدا رحم کرده تو ایران اسلحه آزاد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سرباز زده 4 نفر رو کشته،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
من سرباز بودم سهمیه غذا میدادن برا سرباز بعد کادری ها میخوردن ما باید میرفتیم از جیب غذا میخریدیم.کاش این مواردو بیاید انتشار بدید مشکلاتو بگید
Iran (Islamic Republic of)
*******
۰۰:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
قرار نیست ایراد اقلیت به اکثریت نسبت بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
من خودم سرباز بودم.کادری ها میرن مرخصی ولی نمیزارن سربازا برن.همشم تحقیر و توهین میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
چ ربطی داشت سرباز سرباز کشته
۱۲
آخرین اخبار