معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: ۲ رستوران متخلف در جاده کرج - چالوس به دلیل رعایت نکردن نرخ های مصوب با حکم قضایی تعطیل شدند.

آقای  علی محمدی گفت: در اجرای نظارت‌های نوروزی طی چهار روز گذشته بیش از ۲۰۰ مورد بازدید از مکان‌های اقامتی و پذیرایی بین راهی و گردشگری در سطح استان البرز به عمل آمد که تعدادی از این واحد‌ها اخطار دریافت کردند.

او گفت: با توجه به تشدید بازدید‌های نظارتی گشت‌های تلفیقی ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز، ۲ واحد پذیرایی متخلف با حکم قاضی ویژه سیار حکومتی پلمب شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در جریان بازدید‌های کارشناسان از تاسیسات اقامتی، پذیرایی شامل هتل‌ها، رستوران‌ها، بوم‌گردی و خانه‌مسافر،۲ واحد پذیرایی بین‌راهی نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

آقای علی محمدی گفت:  ۱۰ تیم نظارتی در سطح استان به صورت مستمر عملکرد تأسیسات اقامتی، پذیرایی و گردشگری هفت شهرستان نظرآباد، اشتهارد، فردیس، طالقان، ساوجبلاغ، چهارباغ و کرج را برای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران رصد می‌کنند.

او گفت: همچنین یک تیم گردشگری مشترک متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، معدن وتجارت، تعزیرات حکومتی، معاونت بهداشت محیط، نیروی انتظامی و کارشناسان گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نیز بر عملکرد تأسیسات اقامتی، پذیرایی در سطح استان نظارت دارند.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی  البرز   گردشگران می‌توانند شکایت و نارضایتی خود از تأسیسات گردشگری را به سامانه ۰۹۶۲۹ اعلام کنند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه رسیدگی شود.

استان البرز بیش از ۳۰۰ واحد پذیرایی و اقامتی دارد که ۸۰ واحد آن‌ها زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارند.

جاده گردشگری کرج - چالوس به طول ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در استان البرز و مابقی در استان مازندران واقع شده است.

حدود ۵۰ واحد پذیرایی و اقامتی در محدوده استان البرز در حاشیه این جاده فعالیت دارند.

این استان حدود یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد که روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در این جاده‌ها تردد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.