امروز با حضور مسئولان مربوطه یاد رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین فتح المبین گرامی داشته شد.

هر ساله به مناسبت‌های مختلف به ویژه در تعطیلات نوروز، منطقه عملیاتی فتح المبین در فاصله ۸ کیلومتری از غرب شهرستان شوش در خوزستان، میزبان کاروان‌های راهیان نور است تا با سفر به این قطعه از سرزمین نور، نشانی از فاتحان فتح المبین بیایند.

 سردار شاهوارپور در حاشیه مراسم دوم فروردین ماه سالروز بزرگداشت عملیات فتح المبین گفت: عملیات فتح المبین در یکم فروردین ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه عمومی غرب کرخه روبه روی شوش، اندیمشک و دزفول انجام گرفت.

او می‌گوید: این عملیات  یکی از ۴ عملیات بزرگی بود که رزمندگان اسلام موفق شدند نیرو‌های بعثی را از خاک کشوربیرون کنند بنابراین این عملیات باید همیشه یادآوری شودکه چه شهدای عزیزی را را ما در این عملیات از دست دادیم.

فرمانده سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: امروز هم برنامه بسیار خوبی برای تجلیل از ایثارگری شهدای والامقام انجام شد و  یکی از موضوعات مختلف در برگزاری این مراسم یادآوری این نکته است که رزمندگان اسلام با دست خالی توانستند شکست مفتضحانه‌ای در زمانی که حداکثر یک سال و نیم از عمر انقلاب اسلامی نگذشته بود به صدام تا دندان مسلح که ده‌ها کشور او را پشتیبانی می‌کردند، تحمیل کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: اکنون بعد از ۴۲ سال یاد آن دوران را گرامی می‌داریم. مردم مطمئن باشند که نظام جمهوری اسامی بسیار قوی است و از استحکام لازم برای مقابله با کشور‌ها برخوردار است.

سردار شاهوار پور گفت: با استعانت از راه شهدا، وحدت، همدلی، برادری، همراهی و همه آن چیزی که می‌تواند اقتدار ما را بیشتر کند می‌توانیم در مقابل دشمن واحد بایستیم،  چون شهدای این جبهه از همه اقوام ونیرو‌های مسلح در مقابل دشمن واحد در کنار هم بودند و امروز هم باید یکدل و یک زبان در مقابل دشمن واحد باشیم.

پاسداشت و برگزاری برنامه سالروز عملیات فتح المبین

۱۳۶ گردان از سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات غرورآفرین فتح المبین موفق شدند از دوم تا هشتم فروردین سال ۱۳۶۱، با رمز مقدس یا زهرا (س)، در چهار مرحله، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی ایران شامل ده‌ها بخش، روستا، سایت‌های ۴ و ۵ رادار، جاده، پل نادری و عین خوش را آزاد کنند.

پاسداشت و برگزاری برنامه سالروز عملیات فتح المبین

آرامگاه ۸ شهید گمنام دفاع مقدس، نگین یادمان فتح المبین، است که همه ساله نسل‌های مختلف از سراسر ایران و مسلمانان کشور‌های مختلف را به سوی خود می‌کشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.