معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم عمده واژگونی سفر‌های نوروزی در جاده‌های این استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

جواد خدائی گفت: با توجه به آخرین وضعیت حوادث جاده‌ای و تهدید وضعیت آمار تلفات، آسیب پذیری جاده‌ها مشخص و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

او گفت:کاهش تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی با پیام هشداری به رانندگان این ناوگان‌ها صورت می‌گیرد و همراه با اخطار برای رانندگان در صورت تخلف اعمال قانون جدی انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور جلوگیری و کاهش حوادث جاده ای، با تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومی بدون اغماض برخورد جدی می‌شود.

خدائی گفت: علاوه بر ایستگاه‌های موجود، ۱۰ ایستگاه صلواتی دیگر با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه جانمایی می‌شود. این ایستگاه‌ها جهت توقف رانندگان و رفع خستگی و خواب آلودگی آن‌ها در ۱۲ موقعیت محور‌های غربی وجنوب غربی خراسان رضوی دایر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در ساعاتی که بیشترین آمار حوادث رخ می‌دهد با توقف خودرو‌ها و اهدای هدیه به رانندگان و سرنشینان زمینه ارتقای هوشیاری آن‌ها و رفع خواب آلودگی فراهم می‌شود.

خدایی گفت: از طرفی با استقرار نیرو‌های کنترل لحظه ای، اطلاعات خودرو‌هایی که با سرعت بالا تردد نمایند وضعیت تخلفات به استان ارسال و پلیس راه با ارسال پیامک فوری و توقف خودرو اعمال قانون می‌کند تا از تردد این خودرو‌های پرحادثه جلوگیری و سفری ایمن برای زائران و مسافران نوروزی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار