رئیس‌جمهور مصر نشستی سه جانبه با ولیعهد امارات و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، امروز (سه‌شنبه) در تفرجگاهی در دریای سرخ میزبان «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات، بود.

خبرگزاری فرانسه با اعلام برگزاری نشست میان این سه مقام ارشد، به نقل از «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: «نشست امروز در تفرجگاه شرم الشیخ در دریای سرخ برگزار شد، و مباحثی از جمله انرژی، ثبات بازار و امنیت غذایی در آن مورد رایزنی قرار گرفت.»

این اولین نشست سه جانبه از نوع خود پس از حمله روسیه به اوکراین است؛ عملیاتی که در پی آن، قیمت ها نیز در مناطق مختلف جهان با جهش روبرو شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نفتالی بنت منتشر شد، آمده است: «در پس‌زمینه تحولات اخیر در جهان و منطقه، روابط بین سه کشور و راه‌های تقویت آن‌ها در همه سطوح نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

شب گذشته «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در یک سفر از پیش اعلام نشده به مصر رفت و اعلام شد که قرار است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

 منابع صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بودند یک دیدار سه جانبه میان بنت، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی صورت خواهد گرفت که موضوع این دیدار سه جانبه در ارتباط با ایران است.

ماه سپتامبر گذشته، بنت در اولین سفر رسمی یک مقام صهیونیستی به مصر در یک دهه اخیر، از این کشور دیدن کرده و درباره روابط دوجانبه، امنیت و اقتصاد با السیسی مذاکره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار