حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مهم‌ترین شاخص ارزیابی دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدامات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین آنهاست.

رئیس جمهور در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید گفت : رهبر انقلاب امید دارند که دولت حقیقتاً در جهت اجرای سیاست‌ها و از جمله سیاست و شعار سال ۱۴۰۱ تلاش مضاعف کرده و گزارش عملکرد روشنی هم خدمت ایشان و هم برای مردم داشته باشد.

اول فروردین امسال، رهبر انقلاب در سخنرانی زنده تلوزیونی به بیان دیدگاه های خود درباره شعار جدید امسال یعنی «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» پرداختند.

اقتصاد برپایه دانش بنیان اقتصادی است که بر اساس تولید و توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته و سرمایه گذاری در دانش و صنایع دانش پایه مورد توجه خاص قرار می‌گیرد.

در سخنرانی اول سال رهبر انقلاب، ایشان برای مثال  به دو موضوع افزایش حجم تجارت خارجی و انعقاد قراردادهای خارجی و فروش نفت با وجود برقراری تحریم‌ها و تهدیدها اشاره و تاکید کردند « برخی فکر می‌کردند با وجود تحریم نمی‌شود کار کرد ولی این دولت گام‌هایی برداشت که روشن شد تحت تحریم و فشار هم می‌شود کارها را به پیش برد و این شایسته قدردانی است.»

همچنین رهبر انقلاب از مسأله تورم و گرانی و تصمیماتی که ممکن است موجب بروز مشکلاتی در کارگاه‌های کوچک یا کارخانه‌هایی با کارگران کمتر شودبه عنوان دو نگرانی خود یاد کردند که به گفته حجت الاسلام رئیسی باید با در نظر گرفتن این نگرانی در اولین فرصت زیر نظر معاون اول و با شرکت تیم اقتصادی دولت جلسه‌ای برای بررسی موضوع تشکیل شود.

در این جلسه، رئیس جمهور دستور دیگر رهبر انقلاب را ۲ برابر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را کمی ندانست و گفت: طبیعتاً این سخن ایشان به این معنا نبود که در افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، کمیت جای کیفیت بگیرد؛ قطعاً تاسیس اسمی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه ایشان نیست.

رهبر انقلاب با اشاره به فعالیت حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور گفته بودند « در سال جدید برای پاسخ به نیاز‌های کشور، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید دو برابر شود البته این موجب نشود که عده‌ای، شرکت‌هایی را که واقعاً دانش‌بنیان نیستند، با این عنوان، تأسیس و راه‌اندازی کنند.»

رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت همه وزارتخانه‌ها را موظف کرد تا کنار بخش‌های اداری فعلی یک بخش برای پیگیری برنامه‌های دانش‌بنیان ایجاد کنند تا با سازمان‌های مختلف علمی و بویژه معاونت علمی ریاست جمهوری ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مقصر اصلی خود دولت است.تا سال ۹۵ کارهای پیمانکاری آنجام می دادم. آخرین صورت وضعیت کامل را با تایید ناظر در سال ۹۵ تحویل کارفرمای دولتی دادم و سال ۹۸ آنهم با کلی منت طلب مرا پرداخت کردند! سال ۹۵ پراید ۲۰ تومان بود و سال ۹۸، ۱۰۰ تومان شده بود! یعنی ارزش طلب بنده شده بود یک پنجم. دیگر پشت دست خود را داغ کنم برای دولت کاری انجام دهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور وزیر صمت کشاورزی ورزش آموزش وپرورش رابرکنارکن رئیس سازمان برنامه وبودجه رابرکنارکن تاکندبیش ازاین نزدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اول سال چنان حرفی میزنند ملت فکر میکنند از فردا کشورمتحول میشود از خرداد ماه فراموش میشود تا سال جدید اینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اقای رئیسی شعار سال گذشته را اجرا کردی الان رسیده به شعار امسال تا تیرماه دم از شعار سال میزنید وسخنرانی میکنید بعدش شعار سال را میبوسید میگذارید کنارتا سال1402فرابرسد دوباره شعار جدید وعوام فریبی جدید و............ این دورتسلسل ادامه دارد تا زمانیکه شماها سکاندار کشورهستید
آخرین اخبار