یک متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سعی کنید تا حدامکان به‌ویژه در صورتی که میزبان شما نقص ایمنی و بیماری مزمن دارد از دید و بازدید صرف نظر و از فضای مجازی برای تبریک استفاده کنید.

خانم تیزویر گفت: از شرکت در تجمعات و میهمانی هایی که تعداد افراد اجازه رعایت فاصله اجتماعی را  در محیط میهمانی نمی‌دهد اجتناب کنید که بسیار خطرآفرین است.

او می‌گوید: به جای مراجعات حضوری برای گفت و گوهای خانوادگی یا همسایگی و یا دوستانه از تلفن یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

به گفته این متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز، در صورت ضرورت برای حضور در منزل نزدیکان از سلامت عمومی اعضای خانواده میزبان و یا افراد مهمان در منزل خودتان مطمئن شوید و یادتان باشدکلماتی مثل سرما خوردگی ساده یا حساسیت شما را فریب ندهد.

او می‌گوید: علائم آبریزش، بدن درد، سردرد،کوفتگی و خستگی جسمی، سرفه، عطسه، گلو درد و حتی بی علامتی فرد ود تماس با افراد علامت دار باید یادتان بیندازد که ممکن است کرونا را به میزبان یا میهمان هدیه بدهید.

خانم تیزویر گفت: با تاکید بر اهمیت همه گیری کرونا از مدعوین بخواهید که بلافاصله بعد از ورود به منزل قبل از تماس با محیط و افراد، دست های شان را با آب و صابون بشویند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار