مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت: ۲۴ هزار و ۱۱۷ نفر مسافر که پارسال از پاکستان و از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

مصطفی احمدی مقدم گفت:از میان نمونه‌های گرفته شده تعداد یک‌هزار و ۱۶مورد مثبت کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۹۲۲ نفر تبعه خارجی بوده‌اند و از ورود آنان به داخل کشور خودداری شده و به پاکستان بازگردانده شدند.

او گفت: پایانه مرزی میرجاوه به عنوان گذرگاهی بین المللی شاهد تردد روزانه بیش‌از ۴۰۰ نفر مسافر پاکستانی در دو سوی مرز بوده و همواره از مهمترین نقاط مدنظر سیستم بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی در کنترل بیماری‌ها بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت: نظام مراقبت سندرومیک بیماری‌ها بصورت کارآمد و قدرتمند بر پایانه مرزی میرجاوه حاکم بوده و تمامی اتباع ایرانی و خارجی در هنگام ورود به کشور بصورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و اتباع خارجی در صورت مثبت شدن تست کووید به کشور پاکستان بازگشت داده می‌شوند.

او گفت: همکاران شاغل در واحد مراقبت بهداشتی مرزی میل ۷۲ میرجاوه به عنوان مرزبانان سلامت کشور با هشیاری تمام در جبهه سلامتی خدمت می‌کنند تا بیماری‌های واگیر و نوظهور سلامتی هم میهنان عزیزمان را تهدید نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار