مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش و تفتان گفت: ۲ تیم نظارتی و ۳۴تیم عملیاتی متشکل از بازرسان و کارشناسان سلامت محیط و کار آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی در حوزه سلامت هستند.

دکتر رضا کرد  گفت: از ۲۵ اسفند سال قبل تا کنون از ۲۷۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید و هشت پرونده متخلف بهداشتی به مقامات قضایی ارجاع و در همین راستا مقدار ۱۴۷ کیلوگرم مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی و غیرقابل مصرف انسان جمع آوری و معدوم شده است.

او گفت: در تعطیلات نوروز علاوه‌بر فعالیت ۲ مرکز واکسیناسیون کرونا و مراکز غربالگری ۱۶ ساعته که در ایام تعطیلات عید نوروز فعال‌اند ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و تسهیلات زایمانی نیز در شهرستان‌های خاش و تفتان آماده ارائه خدمات سلامت به همشهریان و مسافران نوروزی هستند.

مدیر بهداشت خاش و تفتان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهید بهشتی واقع در تقاطع جمهوری و فردوسی شهرستان خاش و نوک آباد در ۲ شیفت صبح(۱۲_۸) و عصر(۲۰_۱۶) حتی در ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به مراجعان هستند.

او گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروز هستیم، توصیه ما به مردم این است ضمن تکمیل واکسیناسیون کرونا، تمامی پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و تهویه مناسب هوا را رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری، پرهیز کنند.

به گفته کُرد  فرصت طلایی واکسیناسیون در سیر نزولی پیک بیماری بوده و هم‌اینک بهترین زمان تکمیل است؛ ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در مجموعه زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان فعال است.

او گفت: پوشش واکسیناسیون بویژه در نوبت سوم و گروه سنی پنج تا ۱۲ سال در ایمنی علیه کرونا قابل قبول نیست و هم‌اینک در حوزه خاش و تفتان پوشش نوبت اول۸۲.۴ درصد، نوبت دوم۶۴.۴ درصد و پوشش نوبت سوم به ۲۱درصد رسیده و ۱۸.۷ درصد از کودکان پنج تا ۱۲ سال نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر بهداشت خاش و تفتان گفت: اگر می خواهیم از نوروز و سفرهای نوروزی استفاده کرده و با سلامتی وارد ماه مبارک رمضان شویم باید در واکسیناسیون سه نوبتی برای بزرگسالان، برای کودکان ۲ نوبت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشیم.

او گفت: توصیه می‌شود که خانواده ها موضوع واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال را جدی گیرند و در اولین زمان ممکن و برای حفظ سلامت کودکانشان نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا اقدام کنند.

کُرد  گفت: در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با توجه به افت تحصیلی مشاهده شده در محصلان با آموزش مجازی موافق بهره‌مندی از آموزش حضوری هستیم، اما برای بازگشایی باید به درصد مطلوبی از واکسیناسیون در گروه سنی بالای پنج سال برسیم که نیازمند همکاری والدین در واکسینه کردن کودکان و دانش آموزان علیه کرونا است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار