مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸ نفر از اعضای جوان و داوطلب هلال احمر در قالب طرح" راهنمای مسافران نوروزی" به ۶ هزار و ۱۰۳ گردشگر و مسافر نوروزی در این استان خدمات ارائه کردند.

علیرضا میربهاءالدین گفت: این خدمات ارائه شده شامل بهره‌مندی ۲ هزار و ۱۱۱ نفر از ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر، یک‌هزار و ۱۱۳ نفر از آموزش‌های مهارتی و خدمات امداد و کمک‌های اولیه تیم‌های سحاب و ۱۵۰ نفر از کودکان از فضاهای دوستدار کودک، راهنمایی یک‌هزار و ۲۸۰ نفر از مسافران به مناطق ایمن، فرهنگی و گردشگری، دعوت ۲۳۰ نفر به پویش چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما بوده است.

او گفت:وجود خیمه‌های نماز در مجاورت پست‌های نوروزی نیز از دیگر خدمات ارائه شده در طرح فوق است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت : همچنین دعوت به مشارکت ۶۵۹ نفر از مراجعان به پویش "بهرفت" از دیگر اقدامات این طرح بوده است.

او  هدف از اجرای طرح را مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشر دوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی و ارتقای ایمنی و سلامت هم نوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی عنوان کرد.

میربهاءالدین گفت: در راستای اجرای این طرح هفت پست ثابت راهنمایی و ایمنی مسافران در مبادی ورودی و نقاط گردشگرپذیر شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر، چابهار و هامون(شهر سوخته) دایر است و ۲ پست سیار سحاب نیز در شهرستان‌های چابهار و زهک(چاه نیمه) مستقر هستند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار