رئیس جمهور آمریکا با تأکید بر تداوم حمایت از اوکراین گفت: ناتو پس از حمله روسیه استراتژی جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی پس از نشست سران ناتو اعلام کرد که این پیمان پس از حمله روسیه به اوکراین، استراتژی دفاعی جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

طیق گزارش الجزیره، جو بایدن گفت: ناتو گام های خود را برای افزایش نیروها و تقویت توانمندی های دفاعی این پیمان گسترش خواهد داد. از اکنون تا نشست ناتو در ماه ژوئن آینده، برنامه هایی را برای تقویت نیروها و امکانات دفاعی آن طراحی خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: پیمان ناتو به حمایت فزاینده خود از اوکراین و کمک های امنیتی به آن ادامه خواهد داد. چهار گروه جنگی جدید در شرق اروپا تاسیس خواهد شد که مؤید حمایت قوی ما از سرزمین های تحت حمایت ناتوست.

بایدن مدعی شد: یک مفهوم استراتژیک جدید را برای ضمانت آمادگی ناتو در مقابله با هرگونه چالش امنیتی جدید اتخاد خواهیم کرد. به حمایت از زلنسکی و دولت آن از طریق ارسال کمک های امنیتی گسترده برای مقابله با تجاوز روسیه و دفاع از خود ادامه می دهیم.

بایدن در پایان تأکید کرد: از اقدامات متعددی که بسیاری از متحدان در حمایت دفاعی از اوکراین انجام داده اند استقبال می کنم. در کنار یکدیگر به تعیین تجهیزات جدید از جمله سامانه های دفاع هوایی برای اوکراین پایبند هستیم.

گفتنی است سران کشورهای عضو ناتو ساعاتی پیش به منظور بررسی جدیدترین تحولات اوکراین و وضعیت امنیتی شرق اروپا نشستی را در بروکسل برگزار کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز پس از این نشست بر تداوم حمایت های ناتو از اوکراین در مقابله با روسیه تأکید کرد و گفت: حمله پوتین به اوکراین فضای امنیتی ما در بلند مدت را تغییر داده و بنابراین پاسخ ما در بلند مدت خواهد بود.

استولتنبرگ افزود: روسیه در حال بهانه تراشی در مورد این است که ناتو می خواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند تا استفاده خود از این سلاح را توجیه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار