گوگل اعلام کرد که در حال انجام برخی بهبودها در نحوه تصمیمگیری درباره بررسیهای محصولات در نتایج جستجو است.
به گزارش theverge، ایده پشت این قابلیت و دیگر بهروزرسانیهای اخیر گوگل این است که اطمینان حاصل شود که نظراتی که میبینید با کیفیت هستند و در واقع حاوی اطلاعات مفیدی درباره محصولی هستند که ممکن است قصد خرید آن را داشته باشید. پری لیو از گوگل در یک پست وبلاگ گفت: این بهبودها بر اساس بهروزرسانیهای قبلی ایجاد میشوند تا مطمئن شوند که بررسیهای محصول در جستجو با معیارهای خاصی مطابقت دارد.
در اینجا چند نمونه از معیارهایی وجود دارد که لیو میگوید که شرکت به دنبال آن است:
بررسی محصولات شامل جزئیات مفید مانند مزایا یا معایب یک مورد خاص، جزئیات مربوط به نحوه عملکرد یک محصول یا تفاوت آن محصول با نسخههای قبلی است. بررسیها را از افرادی بیایید که واقعاً از محصولات استفاده کرده اند و نشان دهید که محصول از نظر فیزیکی چگونه است یا چگونه استفاده میشود. اطلاعات شامل اطلاعات منحصر به فرد فراتر از آنچه سازنده ارائه میدهد است مانند تصاویر بصری، صوتی است. محصولات قابل مقایسه را پوشش داده میشوند و یا توضیح داده میشود که چه چیزی یک محصول را از رقبای خود متمایز میکند.
بهروزرسانیهای اعلامشده طی چند هفته آینده منتشر خواهد شد و ممکن است بر رتبهبندی بررسیهای محصولات انگلیسی زبان در بسیاری از سایتها تأثیر بگذارند، گوگل در یک پست جداگانه گفت. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده پشتیبانی از بررسی محصول را برای زبانهای بیشتری باز کند.
این بهروزرسانیها در میان برخی انتقادها به وجود آمد که نتایج جستجوی گوگل به اندازه گذشته مفید نیستند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این تغییرات یافتن نظرات کیفی و کارآمد را آسانتر میکند یا نه، همچنین به نظر میرسد که این تغییرات میتوانند گام کوچکی در مسیر درست باشند.
بیشتر بخوانید