فرمانده سپاه سردشت گفت: پس از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، ۱۰۰ نفر از شهروندان سردشتی در قالب ۲ کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ قاسم نصیری گفت: در قالب دو کاروان جداگانه خانوادگی و انفرادی با یک دستگاه اتوبوس و به صورت خودجوش با ماشین‌های شخصی تعداد ۱۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی می گوید: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا اردوی راهیان نور انجام نمی‌شد اما پس از گذشت دو سال این نخستین کاروان اعزامی راهیان نور از این شهرستان بود.

به گفته فرمانده سپاه سردشت این کاروان به مدت ۵ روز از مناطق مختلف یادمان‌های شلمچه، اروند کنار، فتح المبین، دو کوهه و خرمشهر بازدید خواهند کرد.

سرهنگ نصیری گفت: اردو‌های راهیان نور، اردو‌هایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی است که روحیه معنویت، از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

وی می گوید: اردوی راهیان نور یک اقدام ماندگار و بزرگترین اردوی فرهنگی نظام مقدس اسلامی است و نوعی سرمایه‌گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس دارد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای سه یادمان شهدای "بلفت"، "دارساوین" و بمباران شیمیایی است و در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۵۶ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.