افزایش ۱۵ درصدی وصول مالیات در اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: پارسال وصول مالیات در استان اردبیل رشد ۱۵ درصدی داشته است.

ابراهیم قلیزاده گفت: وصول مالیات یکی از راه‌های تحقق منابع درآمدی کشور و استان اردبیل است که مؤدیان پارسال سعی کردند با ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل می گوید: پارسال بیش از یک‌هزار میلیارد تومان منابع درآمدی وصول شده است و این رقم به تناسب سهمیه تعیین شده برای استان اردبیل که ۸۲۴ میلیارد تومان بوده، رشد مناسب و مطلوبی را نشان می‌دهد.

او با قدردانی از اهالی رسانه در فرهنگسازی فرهنگ مالیاتی و نهادینه شدن این امر در سطح جامعه گفت: هر چقدر به سمت شفاف‌سازی و آگاهی بیشتر مردم در پرداخت به موقع مالیات‌ها حرکت کنیم به همان میزان می‌توانیم در دریافت مالیات و کسب این منابع مالی برای کشور موفق عمل کنیم.

به گفته قلیزاده، عمده وصول مالیاتی در استان اردبیل مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، غیر دولتی و همچنین وصول مالیات از حقوق‌بگیران و کارکنان دولت بوده که ما توانسته‌ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

او می گوید: بیش از ۳۵ درصد وصول مالیاتی‌ها مربوط به اشخاص غیرحقیقی، غیرحقوقی و غیرمستقیم بوده که ما پارسال با تلاش همکاران سعی کردیم در ابعاد مختلف وصول درآمد را در عین شفافیت به موقع و به شکل صحیح انجام دهیم.

قلیزاده گفت: امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا در کنار تحقق سهمیه ابلاغی از محل ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک‌های خوبی را از این محل داشته باشیم تا فعالیت‌های عمرانی و خدماتی توسعه بیشتری پیدا کند.

به گفته او، امسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان منابع از مالیات ارزش بر افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده که قطعاً در سال آینده این رقم افزایش مناسبی را پیدا خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امسال نیز در حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی سعی خواهیم کرد تا در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه مناسبی را در ارائه مشوق‌های مالیاتی برای فعالان تولیدی و اقتصادی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.