اوحدی که برای شرکت در مراسم روز داراب به فارس سفر کرده بود، از جاذبه‌های فرهنگی‌تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در جشن بزرگ ۵ فرودین مردم داراب گفت: روز پنجم فرودین امسال به عنوان یک روز و مناسبت ویژه در تقویم رویداد‌های ملی کشور ثبت و در سال ۱۴۰۲ در این روز با حضور گردشگران خارجی این ظرفیت را به دنیا نشان خواهیم داد.

سعید اوحدی در خصوص ثبت جهانی دارابگرد هم گفت: کار‌های مقدماتی و مراحل اداری ثبت این بنای جهانی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و با پیگیری مسئولان شهرستان امید است برای سال آینده این میراث گرانبهای تاریخی در میراث جهانی به ثبت برسد.

او در این سفر از تفرجگاه و مجموعه آبشار‌های بی نظیر رغز در قسمت پایینی این دره بازدید کرد و گفت: «تنگ رغز» عروس تنگه‌های ایران، لقب یکی از اعجاب‌انگیزترین دره‌ها در شهرستان داراب است که پتانسیل بسیار خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه بازدید‌های خود از تفرجگاه چشمه گلابی؛ مسجد جامع؛ انبار غله؛ خانه سوخکیان؛ دارابگرد؛ مسجد سنگی یا آتشکده آذرخش؛ تفرجگاه خرتنگ؛ روستای هدف گردشگری نوایگان و سرو‌های کهنسال رستاق بازدید کرد.

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پارسال ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی داراب اختصاص یافت و امسال نیز بنا داریم اعتبارات ویژه‌ای در این حوزه جذب کنیم.

مردم داراب اعتقاد دارند که داراب شاه، سازنده‌ی شهر باستانی دارابگرد در روز ۵ فروردین متولد شده است به همین دلیل این روز به نام روز داراب نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار