نهضت ملی ایجاد فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در مناطق محروم کشور از زیلایی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین کلنگ زنی فضا‌های ورزشی در منطقه عشایری زیلایی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب این طرح ۲ هزار فضای ورزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تا مهرماه سال ۱۴۰۱ ایجاد می‌شود.

صادق ستاری فرد می گوید: این طرح در راستای سند تحول بنیادین و با هدف بهینه سازی، مناسب سازی و طراحی فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

او می گوید: در اجرای اصل سوم و دهم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان برای تمام همه از جمله خانواده‌ها، طرح آزاد سازی و مردمی سازی مجموعه‌های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در ۱۴ استان کشور نیز آغاز شده است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در قالب این طرح هزار فضای ورزشی در روز‌های پنج شنبه در اختیار دختران دانش آموز و مادران آنان و روز‌های جمعه در اختیار پسران و پدران آن‌ها به صورت صد در صد رایگان قرار می‌گیرد.

او می گوید: این طرح با هدف فراگیر سازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده‌ها در انجام فعالیت‌های ورزشی و تقویت بنیان خانواده از طریق محیط ورزشی و تربیتی شدن محیط‌های ورزشی تا پایان سال تحصیلی در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز در آئین کلنگ زنی گفت: در طرح شهید سلیمانی ۵۳ فضای ورزشی برای مدارس استان پیش‌بینی شده است.

حسنعلی عزت خواه می گوید: این تعداد فضای پیش بینی شده برای استان از نظر جمعیت دانش آموزی در رتبه اول کشور قرار دارد.

او گفت: با توجه به اینکه سرانه فضا‌های ورزشی در مدارس عشایری بخش زیلایی صفر است یک سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی با مساحت ۲ هزار و ۴۳۲ مترمربع برای این بخش پیش‌بینی و کلنگ زنی شده که با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و خیران تا مهرماه آینده تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان هم گفت: از مجموع ۳ هزار و ۸۶۰ دانش آموز عشایری استان ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۵۷ مدرسه بخش زیلایی مشغول به تحصیل هستند.

مختار اندرخور می گوید: مهمترین مشکل مدارس عشایری این بخش نبود هنرستان فنی و حرفه ای، کمبود تجهیزات آموزشی در مدارس و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس است و ۲۵ مدرسه نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.