رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از توزیع و عرضه نان به فراوانی در اطراف حرم مطهر رضوی خبرداد.

مصطفی کشتگر گفت: توزیع و عرضه نان به فراوانی برای زائران و مجاوران در اطراف حرم مطهر رضوی از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در حال انجام است.

او گفت: تمهیدات انجام شده با همکاری آستان قدس رضوی و ایجاد غرفه‌ها و دستگاه‌های تولید و عرضه نان همزمان با سال جدید صورت گرفته است، اگرچه در روز‌های ابتدایی نوروز صف‌های نانوایی در اطراف حرم مطهر بسیار شلوغ بود، اما به مرور این صف‌ها شکسته شد و شرایط به حالت عادی بازگشت.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: ۴۴ نانوایی مستقر در رینگ نخست اطراف حرم رضوی با تمام ظرفیت خود فعالیت دارند، به آن‌ها سهمیه اضافی آرد نیز تزریق شده و به تناسب نیازشان سهمیه‌های فوق العاده آرد نیز تحویل گرفته اند.

کشتگر گفت: عمده مشکل زائران کمبود نان در ساعات اولیه روز بود، نانوایی‌های اطراف حرم مطهر مکلف شدند پخت نان را از ساعت پنج صبح هر روز آغاز کنند، در صورتی که از این موضوع سرپیچی کنند با آنان برخورد قانونی می‌شود و نانوایان منظم مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.

او گفت: از همان روز‌های ابتدای نوروز، آستان قدس رضوی با همکاری این اتحادیه نسبت به استقرار چهار دستگاه تولید نان در منطقه اطراف حرم رضوی شامل شوشتری ۱۱، طبرسی ۱۹، شیرازی ۴ و اندرزگو ۱۷ مشهد اقدام کرده و نان بربری گرم رایگان را در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: افزون بر این ۱۹ غرفه فروش نان بسته بندی شده در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شده و نسبت به عرضه نان تازه لواش، سنگک و تنوری اقدام می‌کند که در همان سه روز نخست ۹۰ هزار قرص نان توسط این غرفه‌ها به فروش رفت.

کشتگر گفت: بنا به دستور دادستان سه فقره نانوایی واقع در خیابان امام رضا (ع) ۸، حوالی هتل پردیسان و میدان استقلال مشهد به دلیل گران فروشی و نداشتن جواز کسب پلمب شدند.

برچسب ها: نان ، نانوایی ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار