رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همتای روس خود را قصاب خطاب کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در دیدار خود با پناهجویان اوکراینی در «ورشو» پایتخت لهستان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، را قصاب خواند.

به گزارش فرانس ۲۴، بایدن امروز (شنبه) پس از دیدار با «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان، در کاخ ریاست جمهوری این کشور در ورشو، به دیدار پناهجویان اوکراینی در ورشو رفت و در اظهارات خود مدعی شد: «پوتین قصاب است.»

حدود دوهفته پیش «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که در طول ۱۰ روز حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۱.۵ میلیون پناهجو از اوکراین به کشور‌های همسایه رفته‌اند.

در همان زمان نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز مدعی شد: «ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به حملات به غیرنظامیان هستیم. همکار لهستانی‌ام به من گفت که هر دقیقه ۱۰۰ پناهجو وارد لهستان می‌شوند.»

به دنبال آن نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، با اشاره به مخالفت اتحادیه اروپا از پیوستن اوکراین به این اتحادیه، در سخنانی اعلام کرد بیشتر اروپایی‌ها دوست دارند این کشور به اتحادیه اروپا بپیوندد و کی‌یف نیز انتظار حمایت بیشتری را از کشور‌های اروپایی داشته است.

اما به تازگی، شمار افرادی که از اوکراین به کشور‌های همسایه گریخته‌اند، از سوی سازمان ملل ۴ میلیون نفر اعلام شد و آمریکا نیز گفته است که تنها ۱۰۰ هزار نفر از این پناهجویان را خواهد پذیرفت.

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه رو به وخامت گذاشت و در این بین کشور‌های عضو پیمان ناتو و آمریکا با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت این کشور در ناتو و مداخلاتشان، باعث افزایش تنش وشعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها شدند.

اکنون نیز عملیات روسیه در اوکراین وارد ۳۱ امین روز خود شده است و همچنان غرب با تحریم‌های مختلف، از جمله تحریم انرژی روسیه، در تلاش برای فشار بیشتر بر روسیه است.

بایدن نیز درحالی پوتین را قصاب می‌خواند که در طول ۲۰ سال گذشته نیروهای هوایی آمریکا و متحدانش بیش از ۳۳۷ هزار بمب و موشک بر روی سایر کشورها ریخته یا شلیک کرده‌اند. یعنی به طور متوسط ‌۴۶ حمله در هر روز برای ۲۰ سال. به گزارش برخی از موسسات این بمباران‌ها همیشه مقر نظامیان را هدف قرار نداده است و منجر به کشته شدن تعداد قابل توجهی از مردم غیر نظامی در کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، افغانستان، ویتنام و هر کشور دیگری که آمریکا به آن حمله کرده، شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
دیگ به دیگ میگه روت سیاه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مرگ به هر دو ،
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۰۲:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
قصابی شغل شریفی است ونباید برایه این جنایتکار استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
پوتین هم بایدن را زامبی آدم خوار خواند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
شاگرد قصاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
بایدن گاو خوبیه کاش بیفته زیر دست قصاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
پس زلنسکی که 14000 روس رو قتل عام کرد چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۰۲:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اون از کشور خودش دفاع کرده وحق طبیعی هر کشوریست که بهش حمله شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی چون با دستور آمریکا روسا رو قتل عام کرده فرشته است
Singapore
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
تیتر خبر خوندم خیلی ناراحت شدم در روزگاری به سر میبریم که جنایات قصابان سعودی توسط بایدن تایید میشود و به انسان شریف و مظلومی مثل پوتین که برای مبارزه با فاشیست و نازیسم و مبارزه با هیلتر و در جهت دفاع از دونباسی ها عملیات ویژه صلح امیز انجام میده لقب قصاب اعطا میکنند.
به قول شاعر دیگ به دیگ میگه روت سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تنها مردی که مسکو را بمباران کرد هیتلر بود
درود بر شرفش
آخرین اخبار