رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ٣٣ هزار خدمت بهداشتی و خدمات درمانی به ١٢ هزار نفر در نیمه اول تعطیلات نوروزی ارائه شد.

آقای قدس  گفت: طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ۳۳۳۵۳ خدمت بهداشتی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ ارائه شد.

در بازدید‌های کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه حدود ۶۳۴ کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف شناسایی و معدوم کردند.

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین سال جاری ۱۸۲۴ مورد ویزیت بیماران در مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد و تعداد مراجعان به داروخانه‌های این مراکز ۸۲۵ مورد بود و ۱۴۵ نفر از خدمات دندان‌پزشکی مراکز بهداشتی درمانی استفاده کردند و همچنین ۸۷۸ مورد هم تزریقات و پانسمان در این مراکز انجام شد.

در این بازه زمانی ۶۳۹۸ مورد واکسن بدو تولد و کرونا تزریق شد و ۶۵ نفر به دلیل حیوان گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کردند و ۱۳۶ دز واکسن هاری و ۱۸۱۶۰ واحد سرم هاری برای مراجعان حیوان‌گزیده تجویز شد.

روند ارائه خدمات در حوزه‌های بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین نظارت‌های مربوطه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی با تمام توان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.