رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: درادامه روند نظارت بر فعالیت اصناف چهارگانه، بازرسان این مرکز با انجام ۸۷۲ مورد بازرسی و نظارت بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد را کشف و ضبط کردند.

 جهانبخش یوسفی گفت: در اولین هفته از سال جدید کارشناسان بهداشت محیط این مرکز ضمن تشدید برنامه‌های نظارتی بر فعالیت اصناف و تاکید به متصدیان صنوف مختلف بر رعایت موازین بهداشتی در ارایه خدمات به شهروندان سنندجی بیش از ۸۷۰ مورد بازدید انجام دادند.

او گفت: ۴۵ گشت مشترک ستادی از ۳۷۲ واحد صنفی و ۱۹۶ بازدید نیز در سطح بازرسی کارشناسان محیطی از واحد‌های صنفی انجام گرفته است.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در راستای نظارت بر ارائه غذای سالم در اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده، بازرسان بهداشت محیط این مرکز ضمن بازدید از ۳۰۴ مرکز، از ۱۰ مورد از مواد آماده عرضه برای تایید سلامت نمونه‌برداری کردند.

 یوسفی گفت: چهار واحد صنفی شامل ۲ واحد خواروبار فروشی و ۲ باب آرایشگاه زنانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شد که در این رابطه بیش از سه تُن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در چند واحد صنفی کشف و ضبط شد که بعد از طی مراحل قانونی و کسب مجوز قضایی بزودی معدوم خواهد شد.

به گفته او: متصدیان مراکز صنفی ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند و در این زمینه ۱۵ واحد صنفی مختلف به علت عدم رعایت کامل موازین بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: پیگیری پنج مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و همچنین پیگیری ۱۱ مورد اخطاریه‌های صادر شده  در خصوص صیانت از حقوق شهروندان با توجه به تعطیلات سال جدید و حضور مهمانان نوروزی، نظارت بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مهمان‌سرا‌ها و مراکز اسکان مسافران نوروزی به صورت ویژه در دستور کار بازرسان این مرکز قرار دارد.

طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند سال گذشته شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.