نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که سپاه پاسداران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند و این موضوعی متفاوت از توافق هسته‌ای است.

رابرت مالی در نشست  دوحه با اشاره به مذاکرات وین مدعی شد: «اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، تحریم‌ها  لغو خواهند شد.»

به گزارش الجزیره، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: «مطمئن نیستم توافق هسته‌ای قریب الوقوع باشد،  ما به آن نزدیک شده ایم و در حال رایزنی با کشور‌های دوست در منطقه از جمله قطر و عمان برای اطمینان از موفقیت مذاکرات هسته‌ای هستیم. از طرفی بدون توجه به توافق هسته‌ای با ایران به همکاری با کشور‌های منطقه برای کاهش تنش ادامه می‌دهیم.»

او همچنین اظهار داشت که دستیابی به توافق بر اساس ۵+۱ خواهد بود و موضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران به دلیل جنگ روسیه با اوکراین تغییری نکرده است.

رابرت مالی گفت: «این یک توافق هسته ای است، ما تحریم های مرتبط با آن را لغو می کنیم، اما هیچ قصدی برای پرداختن به مسائل دیگری مانند سیاست منطقه ای ایران و سایر تحریم ها وجود ندارد.»

نماینده آمریکا در امور ایران با بیان اینکه بسیاری از تحریم ها علیه ایران با وجود توافق هسته ای ادامه خواهند داشت، گفت: «مهم نیست که چه اتفاقی در رابطه با سپاه بیفتد، تحریم‌های بسیاری باقی خواهند ماند. هیچ تضمینی نمیتوان در مورد اقدامات دولت بعدی آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران ارائه کرد. ما در حال مذاکره غیرمستقیم از طریق انگلیس برای آزادی زندانیانمان در ایران هستیم.»

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران سپس در سخنان خود در نشست دوحه گفت: «باید نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا حذف شود و این این خواسته عقب نشینی نخواهیم کرد.»

خرازی گفت: «برای راستی آزمایی لغو تحریم‌ها به زمان نیاز خواهیم داشت. توافقنامه هسته‌ای قریب الوقوع است، اما مسایل به اراده سیاسی آمریکا بستگی دارد. باید تضمین‌هایی وجود داشته باشد که آمریکا بار دیگر از توافقنامه هسته‌ای در آینده خارج نشود.»

 پیش از این «حسین امیرعبداللهیان» وزیرامور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد مذاکرات وین به پایان خودش نزدیک است، اما لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌ها از سوی آمریکا مسئله اصلی است و تاکید کرد: «ما در مذاکرات هسته‌ای به نقطه اجماع نزدیک شده ایم، اما آنچه برای ما مهم است نحوه لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین هاست.»

درحال حاضر هشتمین دور مذاکرات برجام در وین در حال انجام است و مقامات کشورمان نیز تأکید کرده‌اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام می‌شود. به گفته مقامات کشورمان، ایران در مذاکرات چهار خط قرمز داشته که دو مورد آن حل شده و دو مورد آن همچنان باقی مانده است. در صورت ارائه تضمین برای دریافت این دو خواسته در کوتاه‌ترین زمان توافق حاصل خواهد شد.

در همین راستا، انریکه مورا، قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز (شنبه) برای دیدار با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان و گفتگو درباره شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات وین به تهران سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلاءالدین موسوی
۱۶:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای هویت ملی (ایرانی) و قانونی ( قانون اساسی) و مذهبی ( اسلامی) و انقلابی و با منش انسانی هستند. و جزء لاینفک و پیشتاز نظام اسلامی است. تحریم هر پایه و رکن از ارکان نظام اسلامی در واقع تحریم و مقابله با کل نظام اسلامی است. و جمهوری اسلامی ایران دارای سیاست های مشخص و کلی است. و آمریکا کوچکتر از آن است که خدشه ای به نظام اسلامی وارد نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اگه واقعا میخوان اینکار رو بکنن باید سنا و کنگره اشون برجامو تصویب کنن و به مام چند تا بمب هیدروژنی برا ضمانت برجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
پس برجام بی برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
برجام دیگه خنثی شد / یا میارید بیرون یا کلا هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
1. لغو کامل تحریم
2 تضمین خارج نشدن امریکا
3 خسارت خروج از برجام
4راستی آزمایی
بدون اینها برجام اعتباری نداره


روح منی خمینی بت شکنی خمینی


جانم فدای رهبر
" تا آخر ایستاده ایم "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آهای آقاهه

(((( سپاه ، یعنی کل ملت ایران ))))




***( تفرقه اندازی در بین ملتها و به منظور تضعیف های داخلی و موریانهای و خلاصه ، به هر شکلی... ، ممنوع!! )***
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دیگه حتی بچه ام می دونه تحریم های لایه به لایه ی آمریکا همه چیز و شامل میشه ، مثلا میگن تحریم های هسته ای برداشته میشه اما همان تحریم به عناوین و شکل دیگری در بخش های دیگر دوباره اعمال میشه. دولت اگر غیرتی داره باید همین الآن میز مذاکره رو ترک کنه.
اصلا مگه میشه با شیطان پای میز مذاکره نشست؟!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
غلط میکند کسی زیربرجامی راامضاکند که دران سپاه درتحریم باشد ویاانها را تروریست بداند.برای ما ظریف وعبدالهیان فرقی نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
سپاه و مقامات نظامی اگر برای خدا کار میکنند این چیزا نباید براشون مهم باشه

اصلا یه چیزی
کسانی که در نهاد های نظامی مشغول کار هستن گذرنامه و حق سفر خارجی ندارن
با تحریم سپاه یعنی رفت و امد به کشورهای خارجی ممنوع میشه
سپاه برای چی دنبال حذف تحریمه؟

این خیلی نکته داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دلایل خود را برای این تحریمات ظالمانه به دنیا ارایه دهید ... فقط به ضم مخالفت با یک رژیم اپارتاید و ادمکش و تروریست . وقاتل چندین دانشمند ایرانی و خرابکاریهای او به دستور استکبار جهانی .. فورا تحریم میکنند و کشورهای نوکر هم همراهی
به شما چه ربطی دارد که .... ایران ... پر افتخار خود بدست نخبگانش .. بساط استکباری را به هم زدند و برای نیازها و داروها و و سایر بهره ها از انرژی هسته ای .. کاری
که خودتان قردادش را داشتید .. با افتخار دست بالا را در این انرژی بوچود اودردند و ملت ایران نیز حمایت انها را افتخار خود میداند ... ترور کردید .. خرابکاری کردی ...
از نظر مردم باید قصاص شوید .. و غرامت ملت ایران را بپردازید ... اگر دولتهای غربگرای بدبخت ..بموقع پاسخ شرارتهای شما را داده بود .. .. طلبکار نمیشدید ...
...... بز هم میگوییم به شما ربطی ندارد .... جز انکه اسراییل باید به مکافات عمل خود برسد .. و سا یرین باید غرامت به ایران بپردازند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اگه سپاه نبود ظریف و روحانی مملکت دو دستی تقدیم دولت آمریکا کرده بودند و اسرائیل تمام خاورمیانه رو مثل فلسطین و بلندی جولان و جنوب لبنان جزو خاک خودش می دونست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
ارائه تضمین برای اجرای صحیح مفاد هر قراردادی کاملاً ضروری است. بدون تضمین این توافق جز اتلاف وقت و خطر خروج مجدد دولت آمریکا به هر بهانه ای( حتی دولت فعلی) پس از انجام تعهدات از سوی ایران، وجود خواهد داشت. کوتاه نیایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اصلا برا چی داریم با اینا توافق میکنیم دوباره ؟! LOL

یک اشتباه رو باید چندبار تکرار کنیم اخه ؟!

خودشون کارشکنی کردن...این ما نبودیم که توافق رو پاره کردیم !!!

ساخت بمب اتم و دفاع از کشور در برابر امریکا و متحدانش حق ماست !!!

دارن علنی میگن "تحریم‌های بسیاری باقی خواهند ماند"

جدا اینطوری میخواین توافق کنید ؟!

فراموشش کن عمو :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
پنجمی که اولی هست هم داریم. ... امنیت. یعنی سپاه مذاکره کنند گان. نباید در مورد سپاه انچه خودشان هستند منظر امریکا و ادنابش است. ،،، ب سپاه نسبت دهند

چیز دیگر نبود کوتاه بیایید. امنبیت. ایران را زیر س ال میبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
4 خط قرمز چی بودند؟
Lithuania
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
4 خط قرمز:
سفره مردم
عزت مردم
رفاه مردم
خواسته مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
1. لغو کامل تحریم
2 تضمین خارج نشدن امریکا
3 خسارت خروج از برجام
4راستی آزمایی
بدون اینها برجام اتباری نداره
آخرین اخبار