مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رایزنی با همتای قطری خود بر سر توافق برجام خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از دیدار با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر، و رایزنی درباره توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

بورل در پیامی توییتری با اعلام دیدار خود با وزیر امور خارجه قطر نوشت: «تاثیر انسانی ویرانگر حمله روسیه به اوکراین و عواقب آن بر نظام و اقتصاد جهانی را بحث کردیم. دیگر مسائلی که در این نشست مطرح شد، مسائل مربوط به منطقه، از جمله برجام بود که نقش مهمی در ثبات منطقه دارد.»

بورل پیش ازاین در اظهارات خود در کنفرانس بین‌المللی دوحه مدعی شد حصول توفق میان ایران و دیگر طرف‌های حاضر در وین نزدیک است و افزود: «حصول توافق در وین نزدیک است و من امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

در همین کنفرانس، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نیز تاکید کرده بود که دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران مهم است، و سایر توافقات در زمینه امنیت همه جانبه در منطقه باید به دنبال آن باشد.

پیش از این «انریکه مورا» معاون بورل و نماینده اروپا در مذاکرات وین، اعلام کرده بود که هفته جاری سفری به ایران خواهد داشت تا با نماینده کشورمان درباره برجام مذاکره کند.

درحال حاضر هشتمین دور مذاکرات برجامی در وین پایتخت اتریش و بر رفع تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار