دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال جدید نقش آفرین هستند

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه‌ها با به کارگیری دانشی که منجر به اشتغال و تولید شود نقش پیشران تحقق شعار سال جدید مبنی بر "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" را برعهده دارند.

آقای پیرعلی گفت: حدود ۱۴ سالی می‌شود که نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب سمت و سوی تولید، اقتصاد و اشتغال دارد و در سالجاری نیز ایشان بر مطالبه تولید دانش‌بنیان تاکید دارند تا از طریق آن اشتغال نیز فراهم شود.

یکی از مهمترین مراکزی که مورد خطاب رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار است، دانشگاه‌هاست و در این رابطه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا جدای از فعالیت‌های علمی و تولید مقالات به سراغ دانشی بروند که منجر به تولید محصول و اشتغال شود.


بیشتر بخوانید


 تولید دانش‌بنیان ماندگارتر و پایدارتر است و منجر به شغل‌هایی می‌شود که از بنیان محکم‌تری برخوردارند و منجر به تولیداتی می‌شود که ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد می‌کنند.

تولید دانش‌بنیان از مسیر پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز رشد می‌تواند به خوبی محقق شود از همین رو می‌توان گفت دانشگاه‌ها پیشران تحقق شعار سال به شمار می‌روند.

در راستای تحقق شعار سال می‌طلبد تا دانشگاه‌ها به دنبال مهارت‌آفرینی و کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

 ۴۴ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور بیکار هستند که این موضوع باعث شد تا رهبر معظم انقلاب، نقش مهم دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ایجاد تولید و مهارت را در قالب شعار مطالبه کنند.

لازمه تحقق شعار این است که نهاد‌های علمی و دانش‌بنیان و حتی دستگاه‌های اجرایی تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

 ارتقای نژاد مرغ آرین، ایجاد باغ‌های مادری و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از جمله فعالیت‌های دانشگاه شهرکرد در ماه‌های اخیر است که در راستای تولیدات دانش‌بنیان انجام شده است.

در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز معاونت فناوری فعال است که از فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و این فرصتی مناسبی برای تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار