رونق گرفتن بازار طلا و نقره مشهد در نوروز

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد از رونق بازار طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی مشهد در نوروز خبرداد.

محمد باقر معبودی گفت: نوروز به بازار طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی در مشهد رونق داد و با افزایش مجالس عروسی و مهمانی این بازار از رکود چندین ماهه خارج شد.

او گفت: پیش از عید نوروز برخی قوانین در صنف طلا و جواهر اصلاح، بطوریکه مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا برداشته شد و این موضوع آغاز خروج از رکود بازار طلای مشهد را رقم زد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و نقره و جواهر مشهد گفت: ماه شعبان و عید نوروز و همچنین افزایش مجالس جشن و عروسی، مردم را به سمت خرید طلا و جواهر سوق داد و این موضوع بازار فروشندگان را از خاموشی خارج کرد.

معبودی گفت: با آمدن زائران بازار نقره نیز رونق گرفت، زیرا زائران مشهد بیشتر زیورآلات و جواهراتی که نقره دارند را به عنوان سوغات خریداری کرده و به شهر‌های خود می‌برند.

او گفت: از سوی دیگر نرخ دلار، سکه و طلا نیز در نوروز تقریبا ثابت بود و ثبات نرخ‌ها در بازار مردم را بیشتر راغب به خرید زیورآلات و سکه کرد و این مساله بر رونق بازار تاثیر زیادی داشت.

رئیس اتحادیه صنف طلا و نقره و جواهر مشهد گفت: صنعت طلا از رسته‌های تولیدی بومی و اشتغال‌زا است و استقرار نماینده بانک مرکزی در مشهد از مطالبات در این زمینه است.

معبودی گفت: با اصلاح قوانین بستر توسعه صادرات زیورآلات و مصنوعات طلا فراهم شده است، بنابراین در صورتی که نماینده بانک مرکزی در مشهد مستقر شود، روند کار آسان شده و دیگر صادرکنندگان برای دریافت مجوز لازم نیست به تهران بروند و هزینه و وقت زیادی صرف کنند.

برچسب ها: طلا ، عید نوروز ، طلا فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.