معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۹۷ هزار و ۷۸۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۹ هزار و ۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۳۰۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۳۲۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۶۹ هزار و ۴۷۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۵ هزار و ۷۳۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته او، با بستری ۵۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او، در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

رضائیان زاده می‌گوید: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۰۹ هزار و ۷۶۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۷۳ هزار و ۸۸۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۸۶ هزار و ۷۵۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۱۰۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار