ده ربات Boston Dynamics که جهان را تغییر می‌دهند

در این گزارش چند ربات متحول کننده دنیا و ساخت شرکت بوستون داینامیکس معرفی شده است.

شرکت Boston Dynamics یکی از معروف‌ترین سازنده‌های ربات‌ هوشمند در دنیا است.

به گزارش analyticsinsight، هدف این شرکت ساختن ربات‌ها برای تحول زندگی مردم است. برخی از این ربات‌ها قادر به حرکت در سخت‌ترین مسیر‌ها بوده و برخی دیگر هم توانایی انجام وظایف به شکل خودکار در محیط‌های بدون ساختار را دارند. در اینجا لیستی از برترین ربات‌های ساخته شده Boston dynamics را بررسی می‌کنیم.

ربات های هوشمند

ربات BigDog

این ربات در سال ۲۰۰۵ و با همکاری فاستر میلر، آزمایشگاه پیشرانش جت و ایستگاه میدانی کنکورد دانشگاه هاروارد ساخته شد. ربات BigDog چرخ ندارد. دارای چهار پایه برای حرکت در سطوح است. این ربات توان راه رفتن، دویدن، صعود از محیط‌های صعب‌العبور و حمل سنگین‌ترین بار‌ها را دارد. شرکت Boston Dynamics برای ساخت ربات Big Dog از حیوان سگ الهام گرفته است. وزن این ربات ۱۰۹ کیلوگرم بوده و توانایی حمل ۱۵۴ کیلوگرم با را دارد.

ربات BigDog

یوزپلنگ

این یکی دیگر از ربات‌های چهارپای Boston Dynamics است. ربات Cheetah سال ۲۰۱۲، رکورد سرعت زمینی را در بین ربات‌های دارای پا به نام خود ثبت کرد. تا سال ۲۰۱۴ هنگام دویدن قادر به پریدن از روی موانع هم بود. این ربات از سال ۲۰۱۸ هم بدون هیچ مشکلی از پله‌ها بالا رود.

ربات Cheetah

ربات LittleDog

لیتل‌داگ با داشتن باتری‌های لیتیم پلیمر قادر به سینه‌خیز حرکت کردن در زمین‌های ناهموار سنگلاخی است. لیتل‌داگ کوچک‌ترین ربات چهار پای بوستون داینامیکس است. این ربات مشابه حیوان سگ سال ۲۰۱۰ به وجود آمد. این ربات با سه موتور الکتریکی کار می‌کند. حسگر‌های این ربات زوایای مفصل، جریان موتور، جهت بدن و تماس پا و زمین را اندازه گیری می‌کنند. ربات ۳۰ دقیقه به طور مداوم و بدون شارژ مجدد کار می‌کند.

ربات LittleDog

ربات پتمن

ربات PETMAN مخفف مانکن تست لباس گروه حفاظتی است. از این دستگاه دوپا عمدتاً برای آزمایش لباس‌های محافظ مواد شیمیایی استفاده می‌شود. به گفته مسئولان بوستون داینامیکس PETMAN اولین ربات انسان نما بوده که مانند یک شخص حرکت می‌کند. همچنین قابلیت تقلید حرکت و رفتار سرباز‌ها را هم دارد.

ربات پتمن

ربات جنگی LS۳

نام این ربات مخفف Legged Squad Support System است. همچنین این ربات با نام AlphaDog نیز شناخته می‌شود. طبق شواهد AlphaDog نسخه نظامی ربات BigDog است. این ربات به گونه‌ای طراحی شده که محیط‌های گرم، سرد، مرطوب و کثیف را تحمل می‌کند.

ربات LS۳

ربات ATLAS

وزن ربات انسان نمای اطلس ۸۹ کیلوگرم است. این ربات در سال ۲۰۱۳ و بر اساس ربات انسان نمای PETMAN متولد شد. اولین هدف این ربات انسان نما، کمک به بهبود عملیات جستجو و نجات است. جدیدترین نسخه این ربات ۱۵۰ سانتی‌متری قابلیت پشتک زدن، پریدن، حرکات پارکور و آکروباتیک را هم دارد.

ربات انسان نمای اطلس

ربات Spot

وزن این ربات چهار پا حدود ۲۵ کیلوگرم است. بر اساس ادعای این شرکت، Spot بی صداترین ربات ساخته شده است. از کاربرد‌های ربات‌های اسپات میتوان به بازرسی، جمع آوری داده‌ها و کمک به بیماران کرونایی اشاره کرد. این ربات‌ها قادر به حفظ تعادل و سطح شارژ خود هستند.

ربات Spot

ربات هندل

هندل یک ربات تحقیقاتی با ۲ متر قد است. از این ربات چرخدار برای جابجایی اشیا استفاده می‌شود. این ربات هوشمند دو چرخ حمل بار با سرعت ۱۴ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. همچنین تا ۱.۲۱ متر هم به صورت عمودی می‌پرد. این ربات دارای دو پایه انعطاف پذیر بر روی چرخ‌ها و دو دست برای دستکاری یا حمل اشیا است.

ربات هندل

ربات Stretch

شرکت Boston Dynamics پارسال و با هدف اتوماسیون انبار و جابه‌جایی جعبه‌ها این ربات را طراحی کرد. این ربات اجسامی تا وزن ۵۰ کیلوگرمی را با استفاده از یک مکش بلند می‌کند. این ربات دارای چندین چرخ، حسگر و دوربین است. بازوی آن تا ۷ درجه می‌چرخد. با اعلام بوستون داینامیکس این ربات امسال به شکل تجاری عرضه می‌شود.

ربات Stretch

ربات Pick

ربات پیک هم شبیه Stretch و برای هدف حمل جعبه ساخته شد. البته ربات Pick برخلاف استریچ توانایی حرکت در محیط را ندارد. یکی از ویژگی‌های این ربات، شناسایی جعبه‌ها در کمتر از یک ثانیه است.

ربات پیک


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار