گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست مرکزی مناطق تحت مدیریت را در ایام نوروز کنترل می‌کنند.

عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به آماده باش کامل نیرو‌های این یگان در ایام نوروز مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با تشدید گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت در سطح استان از وقوع تخلفات در حوزه شکار غیرقانونی و زنده گیری حیات وحش و یا ایجاد آلودگی‌ها و تخلفات زیست محیطی، در ایام نوروز جلو گیری می‌شود.

تمامی نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان و پاسگاه‌های ۱۵ گانه محیط بانی تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارند.

هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی تمهیدات ویژه‌ای از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان جهت اعمال نظارت و پایش‌های مداوم در مناطق تحت مدیریت استان اتخاذ می‌شود.

در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیر مجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و برخی از افراد در این روز‌ها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند.

با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست دارد، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان گفت: مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، موضوع را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.